Dacă tot ai de un’ s-alegi, alege ceva bun!

     Văzând un articol despre o melodie a Rihannei (nu ştiu dacă am scris corect numele, nu contează asta, oricum) în topul 10 de azi al wordpressului, am avut să comentez, dar mi-am dat seama că e degeaba comentariul meu, aşa că m-am abţinut.

     Am mai avut o încercare de genul acesta, pe alt blog, la formaţia aia de piţipoance, lansată de manelistul Costi Ioniţă (fetele se cred rock, dar cântă dance şi au idoli manelişti). Ce înjurături mi-am mai luat de la copiii şi copilele de 15-16 ani. Că „ce frate, că nu ştii ce-i aia muzică”. Am lăsat-o baltă, n-avea rost.

     Mi-am adus aminte de o seară:

     Eram la munte, cam ameţiţi de la vodcă, rămaşi fără bautură. Am plecat prin vecinii de corturi, poate s-o îndura vreunul să facă pomană cu o sticlă de vin sau ceva, că nu mai puteam cânta bine versurile de la Pasărea Colibri sau Phoenix. Pe uscat nu mai mergea. 😀

     Am dat de nişte vecini foarte primitori (nişte metalişti mai înaintaţi în vârstă decât noi, care ne-au povestit cum era Irisul pe vremea lor, cum era Metallica şi multe altele), care ne-au zis: „N-avem prea mult, nici noi, dar dacă rămâneţi aici cu noi, s-o găsi ceva”. Şi-am rămas cu ei lângă foc…

     A venit vorba de muzică – Cum prindeau ei câte o casetă sau vinyl şi se strângeau la cineva să asculte toţi; că nu aveau la nas ce muzică vor cum avem noi azi etc. Aici voiam să ajung – Unul dintre ei spunea: „Ce bine e acum, ai ce muzică vrei, trebuie doar să cauţi şi să ştii să alegi ce e mai bun. Noi nu aveam posibilitatea asta

     Şi mă gândeam, de ce să asculţi pe tanti asta, obsedată de freza sa şi de imagine şi mai puţin de muzică, când poţi downloada/descărca/trage(ce urât sună „trage”) :)) tot ce vrei? De ce din 499 de mere frumoase şi unul stricat, să-l alegi pe cel stricat? C-aşa e moda? C-aşa e cul? C-aşa e la TV? De ce?

14 responses to “Dacă tot ai de un’ s-alegi, alege ceva bun!

  1. te intrebi de ce? iti raspund eu… DEGEABA! ca si asa e degeaba cea mai mare parte a muzicii de azi… de aia romaneasca nici nu mai vorbesc ca pot sa numar pe degete cate trupe canta muzica de calitate asa fara sa le socotimpe cele de garaj care de multe ori sna de 10 ori mai bine de cat ce este promovat pe posturile muzicale…

  2. Da, asta era si ideea. Daca nu ai ce sa vezi pe posturile muzicale, de ce sa nu asculti ceva bun, ca tot platesti internetul…
    Cum ai spus si tu, sunt atatea trupe underground, care suna bine si nu sunt promovate de nimeni (asta in Romania). Dar nu te opreste nimeni sa iei ce iti place. Prostia asta de internet (ma rog, nu cred ca e doar o prostie) iti da posibilitatea sa ai orice, asa ca nu te poti limita la comerciala pe care o asculta toti „intelectualii” la iPod, in metrou sau in RATB.
    Bine, mai e un risc. Daca nu asculi Rihanna, nu esti la moda, nu stii ce e muzica si nu esti cul.

  3. Cu ocazia ascestui articol mi-am adus aminte de ceva mai putin semnificativ.ALex.da.Alex tipu ala care arata ca si cum ar fi venit din Africa…ma rog asa vrea el sa arate,dar de fapt saracu e pur sange…ma abtin..nu discriminez pe nimeni 🙂 asa..si cum ziceam tipu ala a venit la un festival in oras la mine acum cateva luni sa „cante”.Ce frumos mai ragea pe acolo,pardon,”canta”…ca mi-am pus mainile in cap,am facut stanga imprejur si am sters-o imediat. Daca stau si ma gandesc mai bine cred ca si eu imbracata mai „la moda”,cu un pic de fard si vocea modificata pe calculator as putea deveni o mare stea maine,dar din pacate pentru ascultatorii si iubitorii celor „creati” peste noapte voi straluci in continuare pe scena mea departe de ochii lor,departe de gloria efemera si de tot ceea ce imi provoaca greata.

  4. Alex e ala gogu ala buzat si musculos de vrea sa fie „luatasha”? :))

  5. ala ce canta mai demult cu anda adam…tipa cu silicon in…cap

  6. Ah, ratatule , centrul universului tau e metalul nu ? NU poti spune despre orice artist care nu iti place tie ca face muzica proasta . Conteaza chiar atat de mult ca fetele alea au fost lansate de Costi Ionita? Ele nici macar nu sustin ca ar canta rock , in plus , solista are o voce foarte frumoasa , melodiile lor chiar au mesaje (ca sunt superficiale sunt comerciale depinde de interpretarea fiecaruia). In loc sa apreciati faptul ca un fost /actual manelist a stiut sa aprecieze talentul lor nuuuu e un manelist , sa-l desfiintam !
    Voi chiar nu vedeti ca tot cocalari sunteti indiferent de genul d muzica pe care il ascultati? Trist…

  7. @nu conteaza:
    In primul rand eu nu te-am facut pe tine ratat/ratata, desi din comentariu reiese ca esti.

    Sa-ti raspund la intrebare. Centrul universului meu nu e metalul. Nu am zis nicaieri ca ce nu e metal nu e muzica. Dealtfel ascult multe genuri muzicale care merita ascultate, pe langa heavy-metal.

    Nu pot spune despre orice artist care nu-mi place mie, ca face muzica proasta. De exemplu Blaxy Girls face. Asta e opinia mea si daca nu-ti convine poti sa te si muti din tara. Sau poti sa ma contrazici decent.

    Conteaza ca fetele alea au fost lansate de Costi Ionita, pentru ca are influenta asupra lor. Ai spus ca ele nu sustin ca ar canta rock. Te contrazic, ele chiar sustin asta, mai informeaza-te daca tot esti fan, sau le cari sculele, ma rog, tu stii mai bine de ce te-ai ambalat asa.

    Melodiile lor chiar au mesaje? AHAHAHAHAHA. Si cam ce mesaje? SMSuri poate.

    Cocalar este ala care asculta tot ce e la moda, se imbraca cu tot ce e la moda, chiar daca arata hidos si de prost gust. Cocalarul e kitchos. Cred ca te-am descris perfect.

  8. Scuze , nu esti ratat . Stii sa descrii autoportrete .
    „Cocalarul e kitchos”
    Exact , cocalar e si acela care isi face blog crezand ca e ceva profund , ceva inaltator , ceva la moda , sustii un trend , trendul anti-cocalarilor (asa cum ii percepi tu) , nu te-ai prins?

  9. Daca ai fi citit rubrica „about”, ai fi inteles probabil. Daca iti exprimi parerile despre un subiect si comunici cu altii prin intermediul blogului, asta inseamna ca sustii un trend? Te obliga cineva sa-mi citesti blogul? E pur si simplu ceva personal. Daca nu-ti convine, exista un „X”, sus, in dreapta paginii. Apesi pe el si te scoate din „trend”, nu te-ai prins?

  10. A, nu , e prea mare placerea de a ma lua de bloggerii filozofi . La ce mediteaza ei atat de adanc? Pai , sa vedem … in primul si in primul rand la muzica : evident ca genul de muzica pe care il asculti te defineste ca fiinta umana , nu? De ude si „Cocalar este ala care asculta tot ce e la moda,”. Firesc , nu felul de a te purta cu ceilalti conteaza cel mai si cel mai mult , ci genul de muzica . Tu chiar ai crezut ca eu m-am ambalat pt ca te-ai luat de trupa aia de fete ? Nu. Era vorba de o idee , de trendul asta de a fi anti ceva (nu , nu va speriati ca nu e vorba de cine shtie ce principii ci doar de genul de muzica pe care il asculti sau felul in care te imbraci ). Era vorba de faptul ca foarte multi adolescenti (nu toti , chiar nu as generaliza) se identifica doar cu genul de muzica pe care il asculta , ca nu cauta sa cunoasca oameni , ci ii incadreaza in tipare : houser , manelist , cocalar , pitipoanca . Asta E trist .

  11. „Bloggerii filozofi”. Hahaha, ma faci sa rad 🙂 Lasand laoparte faptul ca „filosof” e corect, faza e ca nu sunt si nu ma cred, deci n-ai nimerit bine.

    Nici din punct de vedere muzical n-ai nimerit. E drept ca heavy-metalul este unul din genurile mele preferate, dar sunt deschis multor genuri de muzica. Ascult cu placere jazz, folk, pop, electroul bun, funk, ska, blues, clasica si multe alte genuri. E drept ca urasc muzica house, minimal, dance. Ia de pilda oameni destepti, culti (nu un blogger amarat, cum sunt eu) si vezi ce muzica asculta.

    N-ai tu de unde sa stii cum ma port cu ceilalti. Probabil daca m-ai cunoaste nu ai mai spune asta.
    Da, chiar te-ai ambalat ca „m-am luat” de fetele alea. Eu, in articol vorbisem de internet si de posibilitatea de a downloada orice. Nu am zis nicaieri ca trebuie sa-ti umpli hard-diskul cu heavy-metal si sa faci head-banging prin casa. Poti downloada orice este bun. Am dat exemplul cu metalistii pentru ca asta mi s-a intamplat. Puteam sa dau exemplu o adunatura de depeshari, era acelasi lucru.
    Faza cu „adolescentii care se identifica doar cu genul de muzica pe care il asculta si incadreaza oamenii in tipare”, cauta pe la emokids, ei cred ca se pricep bine la asta. Si pana la ce varsta tine adolescenta?

  12. Iar nu ai inteles ce vroiam sa zic .In niciun caz nu ma luam de genul de muzica pe care il acsulti , cred ca e optiunea fiecaruia si trebuie respectata. Ideea era ca ca nu putem judeca oamenii dupa asta !
    Nu putem spune ca cei care asculta genuri de muzica precum house , dance , rap etc sunt inculti /cocalari judecand numai dupa asta . Ar fi atat de superficial!
    Apoi , cred ca e dovada de ..nici nu stiu cum s-o numesc …proasta-crestere / mahagism /grandomanie (undeva pe aici) sa te iei de orice grseala pe care o face lumea pe net in scriere. In plus, „filozof” e corect , consulta DOOM2 .;-)

  13. In continuare nu inteleg ce vrei defapt.

    1). Nu stiu unde ai vazut tu ca am judecat oamenii dupa ce asculta. Am mai spus – Nu ma cunosti asa ca n-ai deunde sa stii cum judec eu oamenii si cum ma port cu ei.

    2). Vii la mine pe blog si ma cataloghezi „ratat”, continui cu jigniri, desi eu nu ti-am vorbit urat. In final imi spui ca sunt prost crescut 🙂 Pai ia mai gandeste-te cine e prost crescut? „Dai dovada de grandomanie.” Ba, da’ ce-mi plac mie astia care fac afirmatii fara sa le argumenteze.

  14. hmm..ce am observat eu in randurile de mai sus??!!….toti manelistii,cocalarii,toti cei cu freze de gen Costi Ionita si imbracaminte ca a lu` piticu ala…Minune sau cum naiba ii zice se simt ofensati de anumite pasaje postate de tine…cred ca o sa imi placa foarte mult blogul tau……ppff cine naiba a inventat manelele??…nu a avut ceva mai bun de facut???

Lasă un răspuns

