Ipocrizia de sărbători

Am mari probleme. Nu pricep lucruri. Mă chinui, încerc să înţeleg, dar nu pot să pricep unele lucruri.

O chestie pe care n-o pricep este: De ce îmi trimite lumea SMSuri copiate de pe internet?fotografii-000241

Mai devreme, făceam slalom printre blogări şi am fost oprit de mama, care m-a rugat să-i caut un mesaj de sărbători pe internet. Am întrebat-o dacă a rămas în pană de idei şi i-am mai spus frumos, să citească din nou toate mesajele primite şi să se gândească bine dacă îi plac, alea în genul „îţi doresc s-o ai pe Madonna ca vecină, Jeep-ul în faţa casei” sau ce mizerii de SMSuri mai sunt pe internet. După o discuţie pe tema asta, cu reluarea fiecărui mesaj în parte, cu râsete şi comentarii cârcotaşe, a ajuns şi ea la concluzia că e o mizerie să trimiţi mesaje copiate de pe internet. A luat telefonul şi a scris mesaje pentru fiecare în parte. Vă zic sigur că mama compune mult mai frumos decât ce se găseşte pe internet.

Cum funcţionează logica mea, de meltean, bătut în cap, poate?

Oricât de bine-scris, arătos, chipeş, înduioşător, excitant (excitant de sărbători? O iau razna), mişcător, impresionant, zguduitor, dramatic, spectaculos şi, desigur, lista poate continua, ar fi SMSul respectiv, mă va durea fix în cot (nici acolo) de SMSul respectiv.

În primul rând, SMSul e copiat de pe internet, deci nu e scris de tine. Dacă nu e scris de tine, înseamnă că lucrurile pe care le-ai scris în SMS nu sunt din suflet, ba mai mult, există posibilitatea să nici nu ştii ce SMS mi-ai trimis.

În al doilea rând, faptul că nu ai putut să-mi urezi ceva din suflet, îmi arată cât de important sunt pentru tine. E ca şi cum mi-ai spune „Na, bă, berbecule, vezi că n-am uitat de tine? Poftim de-aici un semeseu, dă sărbători!”

De obicei nu ţin să primesc mesaje de sărbători. Dacă primesc, îmi place să primesc mesaje scurte, semnificative, dar nu mă supăr dacă nu îmi trimiţi. Un mesaj copiat de pe internet mă enervează la culme. Dacă nu-mi trimiţi mesaj, chiar nu mă supăr, nici eu nu prea trimit. Ori sun persoana căreia vreau să-i urez ceva, ori tac.

Exemple de mesaje primite care într-adevăr mi-au plăcut. Şi sunt sincere. Exact aşa cum au fost scrise:

„Sarbatori fericite, sanatate si numai bine !”

„Craciun fericit!! Pupici multi si Sarbatori frumoase”

în rest, poveşti…

5 responses to “Ipocrizia de sărbători

  1. stai linistit. eu am scris un mesaj, gen: „sarbatori fericite si la multi ani…cu iubire” nimic. interesant. doar sincer. raspuns: multumesc! ATAT! multumesc.!!! parca trebuia sa fie: multumesc, la fel! sau poate am imbatranit eu?

  2. Bine ca ti s-a raspuns macar. Anul trecut am dat cateva mesaje de sarbatori si la unele nici macar nu mi s-a raspuns. Anul asta m-am conformat si n-am dat niciun mesaj. Ori am sunat, ori am apucat de am zis pe messenger, ori am raspuns la cele primite… Nu mai are lumea bun simt… 😀

  3. Eu cred ca s-au plictisit de cliseele din fiecare an, si cum ureaza doar pentru ca trebuie, nu pentru ca simt.. se „inspira” de pe net.. mai ales ca nu presupune nici un efort mental.. cel mult sa ai o anumita disteritate la tastat 😀 Mai deranjant este insa, atunci cand le primesti de la persoane care prezinta o anumita importanta pentru tine..

  4. Eu fac scurtcircuit la sinapse in mod special cand aud „si un sincer La multi ani” Sa mori tu ca e sincer, le-as spune, ei uite eu le urez unora un NEsincer La multi ani , poate le mai trece si le piere un pic sinceritatea. Eu n-am primit sms-uri craciuno-libidinoase ci mass-uri de mi-a venit cu rau. Asta e, oamenii nu pot sa ureze lucruri frumoase si in restul anului, asa de sarbatori ii baga cineva in priza, si cum imaginatia e saraca si mintea scurta, copiaza si ei de unde pot. De unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.

  5. Pingback: Sărbătorile la români | snapto.eu

Lasă un răspuns

