Scârba de oameni

Azi-noapte, am avut deosebita plăcere de a urmări, din nou, emisiunea lui Capatos, unde dom’ Gigi Becali a fost invitat.

Dom’ Gigi am zis. Să nu-i mai spun altfel. Nu pentru că este cu nu ştiu câte clase peste mine, nu pentru că este un artist pe care eu n-am cum să-l ajung din urmă în veci şi nici măcar pentru că este cu mulţi ani mai mare decât mine, ci pentru că bugetul lui îl depăşeşte pe al meu, care dealtfel nici nu prea există.

Pe omu’ ăsta nu-l poţi dezvăţa de ticurile verbale şi clasicul „dat din mâini” într-un mod al dracu de inteligent. Şi nu pentru că nu se poate dezvăţa de ele. Pentru că nu vrea să se dezveţe. I se pare că asta îl caracterizează şi nici nu e de contrazis. Partea proastă este că lui i se par interesante şi de bun gust toate astea. Gata, am terminat cu Becali, acest Mihai Viteazu’ al uliţei Pipera.

Pe antena 2, aceeaşi deosebită plăcere am avut de a asculta părerea unor experţi în modă, la emisiunea lui Morar, în reluare. Poate că am mai zis asta: URĂSC MODA! Şi nu o urăsc pentru că vreau să fiu contra sau vreau să par interesant.

În primul rând mi se pare o porcărie să te îmbraci cum se îmbracă toată lumea, doar pentru simplul fapt că oamenii vor avea o părere bună despre tine: „Vai, ce bine se îmbracă Gică! E la modă dom’le, e dat dracu!”. În al doilea rând, mă îmbrac cum mă simt eu bine şi cum îmi place. Dacă ai o părere proastă despre mine, doar pentru că nu sunt la modă, te invit să te întorci cu spatele de câte ori mă vezi, ba chiar să nu mă mai saluţi.

Am rămas stupefiat de aroganţa şi priceperea specialiştilor prezenţi în emisiune. Câtă mirare pe faţa lor, câd au văzut o poză cu o doamnă, a cărei jachetă era puţin mai largă – „Ha, ha, dar e mare de ea! E largă, cum să te îmbraci aşa?”. Este evident că iarna, chiar dacă eşti obsedat de modă, preferi ceva mai larg şi, eventual, să-ţi ţină de cald. Dar nu mai eşti la modă.

Ca să fii la modă trebuie să suporţi frigul, trebuie să te obişnuieşti cu faptul că nu te simţi bine în hainele pe care le porţi, şi, cel mai important, nu trebuie să te preocupe faptul că arăţi hidos, creatorii de modă te plac, deci eşti cool!

Personajele din cele două emisiuni care, probabil, au maximă audienţă la orele respective, caracterizează cel mai bine poporul român. Şi acum mai există foarte mulţi admiratori ai invitatului prezent în emisiunea lui Capatos, iar pe stradă, la facultate sau serviciu, lumea te judecă după cum te îmbraci. E de ajuns să nu se asorteze cheiţa de la fermoarul hanoracului cu şiretul de la adidas şi deja eşti un nimic în faţa unor hidoşi aroganţi.

Sunt curios ce părere ar avea despre mine un priceput de-ăsta în ale modei şi al bunului gust. Probabil ar spune că n-am decât un tricou, cum mi s-a mai spus, pentru că am multe negre. Diferă doar inscripţiile de pe ele. Părul lung arată, normal, că nu mă spăl. Ori, dacă sunt unii mai ortodocşi, ar putea fi o blasfemie. Şi asta mi s-a mai spus, cred că aici, pe blog. Părul lung este reprezentant pentru o femeie, cică. Din asta ar rezulta că Iisus era gay sau că era fan Metallica, dar deja deviez de la subiect.

Probabil v-aţi prins, sunt puţin nervos. Aşa se explică lungimea articolului. Când sunt nervos, scriu mai mult, poate că mult şi prost în opinia unora.

Da, ştiu, nu toţi oamenii sunt aşa. Majoritatea.

2 responses to “Scârba de oameni

  1. yo, man, da’ chiar iti pasa ce-ar zice aia? c’mooon!
    serios acuma, daca tu te simti bine cu tine, si restul se vor simti la fel (tot cu tine) si asta conteaza cel mai mult. imbraca-te asa cum vrei cat inca n-ai un job, ca daca nimeresti intr-o corporatista, s-ar putea sa ti se puna un nod de cravata in gat.

  2. Nu, chiar nu-mi pasa de ce ar spune. Asta a fost asa, ca un exemplu. Si m-am gasit pe mine ca exemplu. N-am ajuns inca la stadiul de a ma interesa ce zic „priceputii” la TV. 😀
    La urma urmei creatorii de moda sunt si urati si se imbraca si prost. De ce m-ar interesa parerea lor…

Lasă un răspuns

