Cum se citeşte o tabulatură

M-a rugat cineva să scriu un articol despre cum se citeşte o tabulatură. Drept urmare, asta voi face în rândurile următoare.

Mai întâi de toate, o tabulatură arată aşa:

Am ales una foarte simplă, perfectă pentru un începător. Acum că am văzut cum arată o tabulatură, să vedem cum o cântăm:

Literele E, A, D, G, B şi e simbolizează coardele chitarei (liniile tabulaturii). Atenţie! Linia de jos a tabulaturii simbolizează coarda cea mai groasă a chitarei (cea de sus), iar linia de sus a tabulaturii simbolizează coarda cea mai subţire a chitarei (coarda de jos). Cu alte cuvinte, liniile tabulaturii sunt aşezate invers decât coardele chitarei.

Cifrele de pe liniile tabulaturii simbolizează freturile (tastele) chitarei. De exemplu daca este cifra 2 pe coarda G, vei tine degetul pe tasta 2 coarda G si vei ciupi coarda G cu mana dreapta. Daca pe coarda G este cifra 0, vei ciupi coarda G liberă.

Exemplificare pentru tabulatura de mai sus:

Tabulatura se cântă de la stânga la dreapta.

Avem cifra 0 pe coarda D. Asta înseamna ca vom ciupi cu mâna dreaptă coarda D, fără a apăsa vreo tastă cu mâna stângă.

Avem cifra 2 pe coarda G. Asta înseamnă că vom apăsa coarda G în tasta 2 şi vom ciupi coarda G cu mâna dreaptă.

Avem cifra 3 pe coarda B. Asta înseamnă că vom apăsa coarda B în tasta 3 şi vom ciupi coarda B cu mâna dreaptă. Şi aşa mai departe pentru restul tabulaturii.

Cam asta ar fi. Cred că am explicat mură în gură. Totuşi, dacă sunt neclarităţi, întrebaţi.

26 responses to “Cum se citeşte o tabulatură

  1. gomoe carolina

    cum se citeste o tabulatura la fluier?

  2. Si daca apare de exemplu G-(7),scris in paranteze,ce inseamna?ce trebuie sa fac?

  3. Nu inteleg chestia cu pozitiile,stiu notatia corzilor.Dar ce inseamna pozitia doi,tasta 2.Sunt incepator,ti-as fi recunoscator de m-ai ajuta.

  4. nu inteleg la ce te referi, nu vad unde scrie pozitia 2 tasta 2.

  5. Salut,sunt incepator pe chitara electrica,nu inteleg tabulatura..am citit pe site-uri ca cifrele reprezinta degetul cu care apesi..aici altceva,ce sa inteleg?Si referitor la taste,sunt acelea de metal in numar de 21 de pe griff?Poate sti vreo metoda sa ma faci sa pricep,mersi mult!

  6. @Alexs: Cifrele reprezinta degetul cu care apesi in cazul diagramelor pentru acorduri. La tabulaturi este exact cum am scris mai sus. Si tastele, da, alea sunt, care ai zis tu.

  7. bun am inteles tot .. ms 😀
    dar as mai avea o intrebare… pe o linia b sunt 3 de 3 asta inseamana ca trebuie sa ciubesc coarda b de 3 ori sau cum va rog a litle help plss:P

  8. Adica pe coarda B(adica Si) unde vezi pe tabulatura „3” apesi tasta 3. Simplu! Deci in loc de B vei avea D(adica Re).

  9. cum se citeste cand apare 2p intr-un tab?

  10. Ce inseamna 2h?

  11. cand imi arata doua cifre una sub alta, ce fac?

  12. le ciupesti simultan

  13. In exemplul pe care l-ai dat, pe coarda G sunt 3 de 2. Ce inseamna notatia asta?! E singura chestie de care n-ai spus nimic!

  14. Cred ca nu prea ai inteles ce am explicat. Mai citeste o data.

  15. salutare
    daca imi apare pe o coarda o chestie de genul asta, 7–8–7h875-|–7–5/2 ce ar trebuii sa fac? Stiu faza cu 7–8–7h dar 87/5 nu imi mai iese… sau 5/2. Ma poate ajuta cineva ?

  16. Bara aia inseamna slide. Adica aluneci de pe o tasta pe alta fara sa ridici degetul.

  17. pff.. nu pricel help me ,
    Am F
    E||––––––5–3–5–|––––––5–3––|
    B||–––––3––––|–––––3–––6–|
    G||–––2–5–––––|–––2–5–––––|
    D||––2–––––––|––2–––––––|
    A||–0–––––––L–|–0–––––––L–|
    E||–––––––––|–––––––––|
    ce inseamnaasta spre deexemplu eu dau o data de coda A nu apasind pe nici un tasta, apoi D G B E si asa mai departe dar Am ce inseamna? ca tzin acordul Am si fac nu intzeleg… explicatzi

  18. Mai intai te-as ruga sa fii tu mai clar, ca n-am inteles nimic din ce ai zis.

  19. si ce inseamna daca e scris ca se canta pe o coarda 2/5??????

  20. 2/5 = 2 slide 5. Adica tii degetul pe tasta 2, ciupesti coarda cu mana dreapta si aluneci pana pe tasta 5. Am mai raspuns si mai sus.

  21. Si..cand am o chestie de genu` 7^85, „^” ce inseamna?

  22. Salut,..ce inseamna L pe o tabulatura? In exemplul lui Vassy? Mersi

  23. salut pute-ti sa explicati va rog frumos, ce inseana acele semne marcate cu cifra 1 si 2. mersi foarte mult!!!

  24. ce inseamna tabular,literele „b,r,h,p” in engleza?

Lasă un răspuns

