Puţină publicitate pentru comuna Mârşa

Anul 2010, Comuna Mârşa, Judeţul Giurgiu.

Cred că am mai zis pe-aici că am copilărit la ţară. Până când am început şcoala, apoi în fiecare vacanţă, până prin clasa a opta, am stat la ţară. Sunt un ţăran. Ei bine, până la urmă am rupt legătura. Pur şi simplu nu mi-a mai plăcut să stau acolo şi nu m-am mai dus decât cam odată la un an. Am uitat tot, de la prietenii cu care mergeam pe izlaz şi stăteam cu vaca, până la vecinii şi oamenii cu funcţii în sat.

Zilele trecute mi-am adus aminte de unii dintre ei. Pe TVR 1, la o emisiune în care au cântat lăutari din toate colţurile ţării, a fost invitat şi „Taraful Zaharia din Mârşa„. Sunt vecinii mei de la ţară, care spun eu că sunt de apreciat, pentru că şi-au păstrat muzica lor tradiţională şi nu au dat-o în manele, cum face majoritatea. Eu nu gust genul, dar  mi se pare interesant să experimentez diferite muzici tradiţionale, vechi, noi, din diferite regiuni şi colţuri ale ţării şi chiar ale lumii. Dar să revenim la Taraful Zaharia din Mârşa. Îi ştiu pe fiecare dintre ei. Unii au îmbătrânit, alţii au încărunţit, în timp ce alţii s-au maturizat:

Avem aşa:

  • doi fraţi Tiu şi Marian Zaharia (contrabas, respectiv voce) – de la ei am învaţat, când eram mic, să le „f*t muierile în c*r” oamenilor care treceau pe stradă, spre amuzamentul lor. Da să nu mai spuneţi la nimeni. :))
  • doi veri – Costică şi Alin (acordeon, respectiv vioară dreapta) – ei erau colegii mei de fotbal.
  • tatăl celor doi (ţambal)
  • încă doi Zaharia, mai mari (voce dreapta, respectiv acordeon stânga)
  • nea Dudu (vioară stânga) – cunoscut pentru felul său de a-şi număra banii câştigaţi, în timp ce merge pe mijlocul şoselei. E un adevărat personaj :))
  • şi ultimul, dar nu cel din urmă, nea Ilie (voce mijloc), cunoscut şi în străinătate. În afară de voce ştiu că mai cântă şi la vioară şi, de luat în calcul, are vreo şaptezeci şi ceva de ani. Mulţi înainte!

Eu le doresc multe nunţi şi cântari şi să fie sănătoşi, ca de la vecin la vecin. După ce am uploadat videoul de mai sus, am mai găsit pe youtube vreo două filmuleţe cu ei, la ei acasă, în comuna Mârşa. Le puteţi vedea aici, dacă sunteţi curioşi. Atât despre Taraful Zaharia din Mârşa, o familie de muzicieni foarte talentaţi.

Dar staţi, nu fugiţi că mai am ceva de zis, tot despre comuna Mârşa. Şi tot pe plan muzical. Ştiţi cu toţii hiturile celor de la Zbob şi Zdub, „Everybody in the casa mare” şi „DJ Vasile„. Ei, bine, nea Vasile locuieşte tot în Mârşa. Era un bun prieten de-al bunicului meu. Din păcate bunicul meu nu mai e printre noi. Într-o zi i-am zis: „Nea Vasile, acum că ai ajuns vedetă, nu-mi dai şi mie un autograf?”, la care el, cu un umor specific: „Poate să-l scrii tu în locu’ meu…”.

Atât despre comuna Mârşa! Ccchhhh… Bucureşti, ai legătura!

PS: nu, nu m-a plătit primarul!

20 responses to “Puţină publicitate pentru comuna Mârşa

  1. Si bunicii mei stau in Marsa..si tot acolo am stat si eu in verile cand eram mica :)). De nea Vasile stiam si eu dar de taraful asta nu auzisem. Oare bunicii nostri s-au cunoscut? :))

  2. Automate cafea

    Foarte tare. Eu ma pot lauda, de la mine din comuna, cu maxim fiu-sau lu’ Petrica Cercel care a cantat cu un tigan din comuna care avea o fata … etc. Si uite asa. Ce mica-i lumea.

  3. @Luna: incredibil :)) probabil

  4. @Automate cafea: Si ei faceau spam? 😛

  5. …..salut…..exact asta mi s-a intamplat si mie snapto…am copilarit la marsa dar dupa ce-am crescut am mers din ce in ce mai rar…bla bla bla….costica si alic acordeon respectiv vioara sunt veri nu frati:)

  6. …..salut…..exact asta mi s-a intamplat si mie snapto…am copilarit la marsa dar dupa ce-am crescut am mers din ce in ce mai rar…bla bla bla….costica si alin acordeon respectiv vioara sunt veri nu frati:)

  7. aaa si inca ceva…..cum naiba de lipseste Nuga????? din filmarea de mai sus??:)))

  8. @casiliano: veri, da… m-am grabit. Merci de completare, am modificat 😀

  9. cel de la tambal de fratele lu „Baietica” si anumetatal lui Alin respectiv unchiul lu Costica:)…..raman la aceeasi parere…..fara Nuga nu e treaba;))

  10. offfffffff

    Da prin marsa il cunoasteti pe nea STanica din familia Dogaru?AAA////////

  11. si eu am copilari in marsa, iar spre fericirea mea am continuat sa merg si in continuare 🙂

  12. SI EU AM LEGATURA CU MARSA SUNT NEPOATA LUI FLORIN SCANDAL.

  13. pai silvia atunci inseamna ca tu si catalin sunteti veri:)

  14. Salut….mi-a placut modul in care ai vorbit de com. Mirsa…foarte frumos,am dat din intamplare peste acest articol si chiar am ramas surprins…Eu sunt din Mirsa,dar acum doar weekend-urile mai le petrec acolo,in rest comuna este fffff frumoasa…

  15. SI EU AM CRESCUT LA MARSA..DAR DIN PACATE,,SAU SA ZIC DIN FERICIRE SOARTA M-A ADUS PRIN PRAHOVA DAR MAI MERG PE LA MAMICA,DE DOUA ORI PE AN ,CA TATA NU MAI AM S-A PRAPADIT IN VARA ANULUI 2006,SI POT SPUNE CA SUNT MANDRA SA SPUN CA M-AM NASCUT IN COM,MARSA JUD GIURGIU CAND SUNT INTREBATA.DECI,,,UN SFAT,,,NU UITATI DRAGI MEI CARE VA SUNT RADACINILE ….BAFTA MULTA

  16. Asa este. Sa nu uitam de unde am plecat. Este foarte important.

  17. Trebuie sa se investeasca mai mult in comuna Marsa. Apa curenta este dar cred ca s-ar putea baga si gaze naturale. In orasul Videle care este aproape de comuna Marsa au fost bagate gaze de cativa ani. Se mai pot astfalta si ullitele comunei.

  18. buna si am copularit la marsa….si sunt mandra ca am crescut acolo

  19. am jucat fotbal la olimpia marsa in 2005 am avut o echipa buna cu; mari mincu,, tugui, coman ion ,tite dracea,etc.a fost o perioada frumoasa la echipa,celor care joaca in prezent la echipa de fotbal ,,MULTA BAFTA,, hai OLIMPIA MARSA

  20. a fost o periada frumoasa dar din pacate e amintire dar frumoase!!!

Lasă un răspuns

