Cum a apărut „ziua bărbatului”

Ziua bărbatului aka „44 de pahare”

Vă daţi seama cât de frustraţi au fost bărbaţii de au inventat ziua bărbatului aka „44 de pahare”? Păi ce, ei să fie mai prejos decât femeile? Parcă îi văd. Nişte muncitori, rupţi de muncă, într-o cârciumă, bând bere şi mâncând mici:

Ion (râzând mişeleşte): – Bă, Jeane, dă ce eşti mă aşa supărat, nu te mai lasă nevastă-ta să-i ciufuleşti berbecu’? He he he, al dreacu, ce trist e el…

Jean: – Bă, îl dau dracu dă berbec! E groasă treaba, mâine e 8 martie şi dă vro câteva zile mă tot fute la icre nevastă-mea, cu apropouri d-astea, ştii tu, că e ziua femeii, că pizda mă-sii, că să nu mai beau măcar în ziua asta şi că poate îi fac şi ei o supriză. Da’ nu prea e bani, bă, dă suprize! Şi dac-ar fi… păi nu mai bine dă banii aia fac al’ceva?

Marin: I-auz’ la ăst-al dreacu, păi ce, bă, te comandă nevasta? Bă, da prost ej, mă… Să-m’ facă mie aşa, că o trosnesc dă dracii o ia.

Ion (râzân la fel de mişeleşte): Stai c-a sărit asta! Marinică, ai uitat că în fiecare an te duci mieluşel cu zambile roz la Maricica, că doar-doar ţi-o da niţică marmeladă deseară?

Marin: Te dau dracu, bă, că nu mă doare mâna să iau trei zambile, da’ mie nu-mi zice ca lu’ ăsta dă la obraz, că ştie că io nu ştu’ multe şi-o pocnesc dă nu să vede!

Ion: Râdem, glumim, futem, plătim, pân’ la urmă io-i dau dreptate lu’ Jenică. Prostu’ are dreptate, că or’cât dă zmei ne-am da, trebuie să ducem o zambilă la femei. Ăsta e avantaj pentru ele.

În timp ce dă pe gât ultimul strop de bere din halbă, lui Jean îi vine o idee miraculoasă:

Jean: Bă, ştiţi la ce m-am gândit io? Păi astea e prea bine faţă dă noi. Cinste lor că are zi dă sărbătorit. Da’ io m-am gândit că să ne facem şi noi o zi, că noi n-avem nici una.

Marin: Jenică, aici io ţin cu tine, tăticu! Da’ ce zi să avem noi, mă? Vrei să ne dea astea flori? Păi ce să facem noi cu ele, mă? Doar aşa ca să le facem dân adins?

Jean: Nu, băi, Marinică! Păi dacă lor le place să ia flori dă la bărbaţi, trebuie să ne gândim ce ne place şi nouă?

Ion (băgă din nou tonul mişelesc, ironic): Şi ce ne place nouă, Jenică, tată, în afară dă băut, în afară dă să ne uităm când joacă Steaua şi, s-o zicem p-aia dreaptă, să le punem p-ale noastre cu cracii-n sus?

Jean: Păi vezi, bă, Ioane? Făcem noi o zi în care să bem şi-astea să nu ne mai fută la cap. Să vin şi io ca omu’ acasă, beat, aşa cum oi putea, să nu mai zică femeia nimic, să-mi facă dă mâncare şi să mă culc dracului, că a doua zi io muncesc, nu ea!

Marin: Io ţin cu Jean, să nu mă mişc d-aci! Aşa facem Jenică, tată! Şi cum să-i zicem noi mă la ziua asta, că te daduşi dăştept?

Jean: „30 dă pahare”, tăticu, că şi-aşa ne place băutura!

Ion (de data asta serios): Păi dă ce 30? Bate la ochi la astea şi zice că le lom la mişto. Io zic să punem 44, ca să nu fie sumă rotundă. Tu ce zici, băi, Marinică?

Marin: Aşa facem, să-nnebunesc, şi o punem aproape dă ziua femeii! O punem exact după ce trece ziua lor. Că dacă le lom nişte flori dă ziua lor, astea ne ţine minte şi ne lasă liniştiţi dă ziua noastră, să bem şi să ne distrăm. Or’cum, noi le scoatem ochii dă-le dreacu d-aici…

Ion: Aşa băieţiiiiii, mai adu’ câte două beri dă fiecare, că azi face cinste băiatu’!

Epilog sec: Dacă vreţi să ştiţi cum s-a răspândit ziua bărbatului, e uşor: cum s-a răspândit şi Valentine’s Day.

2 responses to “Cum a apărut „ziua bărbatului”

  1. Pingback: Rai şi iad | snapto's blog

  2. Cate traditii fara rost…

Lasă un răspuns

