În direct, din Piaţa Gorjului!

„Pentru toţi care-a plecat de jos!”

Sunt vremuri crizate. Greve peste greve şi lume nemulţumită de salarii, de guvern, de viaţa monotonă şi de multe altele. Numai cârciuma de lângă Piaţa Gorjului răsună de fericire. Nu i-au putut sta în cale nici flăcările, care au ars-o din temelii, până la ultimul stâlp de susţinere. Poate că aţi văzut asta la ştiri, dacă nu, poftiţi aici.

După ce a ars în totalitate, cârciumioara, supranumită „restaurant”, a fost construită la loc, în foarte scurt timp. Am mai spus pe-aici despre ea, atunci cu scorpionşii care se auzeau întrânsa. E plină de oameni bătrâni, ţărani navetişti şi beţivi întorşi de la muncă. Cam în fiecare weekend cântă lăutari, din câte am văzut, pentru oamenii de-acolo, care-s genul „Uite-aşa aş vrea să mor / La o crâşmă din obor / Cu paharu’ lângă mine, cu cobzaru’ lângă mine”.

Duminica trec pe langă ea, că vin de la fotbal, mereu cam la aceeaşi oră. Data trecută, solistul şi-a început o melodie cam aşa:

I-auzi ce zice cea mai frumoasă melodie, pentru toţi care-a plecat de jos!!!

Am profitat de faptul că eram singur pe stradă şi-am dat-o în râs cu voce, adică de-ăla de se aude. Mă şi văd filmat din cadru îndepărtat: un bou, singur pe stradă, cu rucsacul în spate, râzând singur. Cum e asta? La prima vedere, fraza rostită de domnu’ vocalist, nu e chiar atât de funny, dar eu am prostul obicei să-mi imaginez toate cuvintele şi e grav.

Mă gândeam cum dădeau beţivii halbele pe gât, cu poftă, fericiţi, când auzeau că melodia e pentru „ăia care-a plecat de jos”, ei crezând că sunt realizaţi şi eventual că sunt cine ştie ce persoanalităţi ale României.

PS: Până la urmă ar putea fi corectă treaba, pentru că domnu’ solist nu a specificat că „ăia care-a plecat de jos” trebuie neapărat să fi ajuns sus, deci se pune şi dacă au ajuns şi mai jos. hâc!

One response to “În direct, din Piaţa Gorjului!

  1. Pingback: Cine-a pus cârciuma-n drum... | snapto.eu

Lasă un răspuns

