Viţa de Vie – Fetish

Câteva vorbe despre noul album Viţa de Vie – Fetish.

Azi dimineaţă (sau, mă rog, ieri), pe la 7:00, îi bat în geam doamnei de la ziare şi îi cer GSP-ul cu CD-ul Viţa de Vie. A ştiut exact ce să îmi dea, spre uimirea mea. Spun „spre uimirea mea” pentru că, data trecută, când am luat tot de la ea Jurnalul cu Ţapinarii, s-a uitat cam câşi până s-a prins ce vreau, iar miercuri, când i-am cerut revista Kamikaze (noul Caţavencu, primul număr), de asemenea.

Albumul Fetish conţine 10 piese (8 piese noi şi 2 mai vechi). Noul sound parcă este puţin mai diferit faţă de cel obişnuit. Albumul începe foarte bine, cu piesa „Azi„, care mie mi-a atras atenţia, atât prin versuri cât şi prin orchestraţie. Un lucru, care îmi place mult la Viaţa de Vie, este că versurile pot fi interpretate de fiecare, după starea pe care o are, după gândire şi-aşa mai departe. Piesele par despre nimic, dar de fapt pot fi despre orice. „Azi” este o melodie pe care o poţi asculta în fiecare zi, pentru că mereu e azi.

Următoarele piese – „Ca un clovn„, foarte interesantă şi ea. Un citat: „Ca un clovn, încerc să ascund, sub nasul rotund, că sunt om”. Şi „Eşti mai frumoasă (când plângi)” (Update: Videoclipul), care mie practic mi-a explicat de ce albumul se numeşte „Fetish”. Recunosc, la început mă gândeam, mai în glumă, mai în serios, la un album sexual. Mai ales, coperta albumului te duce cu gândul strict la fetishurile sexuale.

Mă îndoiesc de atracţia unuia, care nu e familiarizat cu albumele vechi Viţa de Vie, faţă de albumul Fetish. Piesele nu par chiar atât de prietenoase la o primă ascultare, mai ales dacă nu dai atenţie legăturii dintre versuri şi orchestraţie. Este şi cazul piesei „Vreau mai mult„. Urmează piesa „Fetish„, care dă şi numele albumului. La piesa „Mori” apare şi Teodora Tănase, de la Evo.

Ultima parte a albumului conţine două piese „Mă ridic„, o piesă sugestivă, optimistă şi „Drumul spre iad„, plină de metafore, şi, încă două piese, care nu sunt noi: „Ţine minte” şi „Praf de stele” în variantă acustică.

Şi, ca o concluzie – un album bun, care nu cred că e bine să fie ascultat în grabă. Ca să fac şi o comparaţie, tot subiectivă şi ea, că doar vine de la mine: îmi place mai mult penultimul album, „Egon„. Ştiu că sunt două albume diferite, care nu prea merg comparate, dar prefer Egon pentru că stările create sunt mai puţin complicate.

Şi, ca bonus, un interviu cu băieţii de la Viţa de Vie:

http://www.rocktube.us/embedded/KA2DnvM8lX2

3 responses to “Viţa de Vie – Fetish

  1. Apropo de albume lansate … si Poets Of The Fall au scos al 4-lea album ” Twilight Theater” . http://www.recordshopx.com/artist/poets_of_the_fall/twilight_theater/ 😀 cred k iti vor placea.(daca nu stiai deja)

  2. Imi place albumul…:P

  3. Pingback: Romanian Music Awards | snapto's blog

Lasă un răspuns

