Educaţia din Era Gaga

Se dă un filmuleţ în care Arhi a surprins în parc nişte dudui. Duduia în roşu e mai în chiloţi aşa… cum altfel poţi să vii în parc? El le-a spus „târfe-n parc” sau „copii cu pizdă”, după cum am văzut. Eu merg pe a doua variantă. Şi se pune întrebarea „cine e de vină”?

Părinţii

Când un copil nu se comportă civilizat, părinţii sunt întotdeauna de vină, pentru că nu au ştiut să îl educe. Aşa ar spune majoritatea, lucru cu care sunt de acord în mare parte. Oricum părinţii din ziua de astăzi au o părere foarte proastă despre propria lor mentalitate. Se desconsideră, crezându-se înapoiaţi şi închişi la minte, pentru că ei au trăit în comunism şi aveau restricţie la tot. Pe de altă parte, poţi să-ţi educi copilul ca la carte, că tot ce fac prietenii va face şi el.

Anturajul

Când copilul are un anturaj nu tocmai bun, iar idolul său este Lady Gaga, e cam greu să-i faci o educaţie ca la carte (ca să folosim clişeul până la capăt). Nu poţi să-i interzici la paişpe-cinşpe ani să nu se mai uite la televizor sau să nu mai iasă cu prietenii. De exemplu, eu aveam în şcoala generală colegi care fumau, se băteau şi înjurau, iar părinţii lor erau super oameni. Eu nu am avut restricţie la nimic. Ai mei m-au lăsat să vorbesc urât şi să fac aproape ce vreau. Paradoxal, în blocul meu nici măcar un om mare nu m-a auzit vreodată înjurând sau făcând ceva urât. E adevărat că vorbeam mai urât cu colegii mei de joacă, dar mă abţineam când trebuia. Aşa şi în cazul duduii în chiloţi: ţi-o tragi cât vrei în casă, dar pe stradă îmbracă-te!

Moda

Dacă spun iar că urâsc moda o să vă luaţi cu mâinile de cap, pentru că am mai spus-o de zeci de ori pe-aici. Dar moda are şi ea o mare influenţă în educaţia unui copil. Moda, în primul rând înseamnă turmă. Este fenomenul prin care unii oamenii încearcă să fie ca ceilalţi, pentru a nu ieşi din turmă. Dacă este la modă Lady Gaga, trebuie să ne îmbrăcăm ca Lady Gaga. Dacă Lady Gaga este în chiloţi pe scenă, duduile trebuie să iasă în parc în chiloţi.

Media

Cine stabileşte această modă? Oamenii care au puterea cea mai mare de a influenţa proştii: televiziunile, radioul presa. La televizor apar Sexy Brailence, care sunt de succes pentru că se dezbracă şi sunt proaste, iar copilele vor şi ele să fie de succes. La radio se ascultă Lady Gaga, care e în chiloţi şi e de succes, iar copilele din nou vor urma exemplul. În ziare apar doar dudui în chiloţi, de unde deducem că e moda chiloţilor. Am putea avea şi un slogan: „Doar în chiloţi vei reuşi în România!”

Epilog

Clişeul şi prostul gust va învinge întotdeauna în România, scapă cine poate! Deci, să ne-o tragem, zic!

PS: duduie în roşu, leidi in red, sau cum vrei să-ţi mai spun, ai adresa mea de mail la secţiunea „contact”, am putea să ascultăm nişte leidi gaga, nu te lua după Arhi care e doar invidios! :))

Lasă un răspuns

