Violenţa din licee şi măsurile care se iau

O întâmplare care seamănă cu cea din Craiova, în care un elev de liceu a fost ucis.

Am terminat liceul Dimitrie Bolintineanu, din Rahova, pentru că atunci când l-am început stăteam aproape – Ferentari. Prin clasa a 10-a sau a 11-a, un coleg de-ai mei, de clasă, s-a certat cu unul de la altă clasă. Gogul care s-a certat cu colegul meu şi-a adus analfabeţii bătăuşi a doua zi, să-i dea o lecţie colegului meu, pe care, evident, nu avea cum să-l bată de unul singur.

A doua zi colegul ăsta al meu a auzit că îl aşteaptă unii afară. Greşeala lui a fost că nu a ieşit prins spate, cum i-am zis. El a ieşit prin faţă, să vorbească cu ei, ca oamenii. Între timp eu şi uitasem de ce se întâmplase şi am ieşit şi eu, căutându-l să mergem spre casă, pentru că mă mutasem în Militari. Într-un final îl văd venind de după un bloc, cu nişte căcăcioşi bătăuşi pe lângă el. Mă duc spre el şi fără să-mi dau seama îi zic:

– Ce pula mea faci, mă, că de când te caut? Hai acasă, că mă grăbesc!

Ăia de lângă el nu înţelegeau ce se întâmplă:

– Pleacă, mă, de aici, de unde ai venit?! îmi zice unul dintre ei.

Imediat mi-am adus aminte ce se întâmplase cu o zi înainte şi am înţeles cine erau ăia. Ei tocmai îl căsăpiseră pe-ăsta între blocuri. Am zis că îl iau acasă şi asta e, doar eram învăţat cu puţoii bătăuşi, că stătusem în Ferentari ani buni. Ei tot au insistat să-i las să vorbească.

M-am retras lângă alţi doi colegi care stăteau să vadă ce se întâmplă cu el (nu aveau curaj să se bage), când au venit la noi vreo patru sau cinci pulifrici şmecheroşi, să ne întrebe dacă suntem în clasă cu ăla căsăpit între blocuri. N-am apucat bine să răspundem că ăla din dreapta mea şi-a luat un croşeu fix în gură, de i-a zburat sângele ca-n filmele cu Bruce Lee, iar ceilalţi au venit spre mine. M-am apărat cum am putut şi am scăpat doar cu un voleu în gât. La un moment dat rămăsesem cu un Gog care era atât de prost încât îmi zicea să nu mă mai apăr, că nu putea să mă lovească. De dat n-am dat în el că erau prea mulţi şi eram mulţumit că am scăpat doar cu un voleu în gât, nu voiam mai multe.

Şi uite-aşa am plecat spre casă, nervos mai mult că mi-am luat-o aproape în cartierul în care am copilărit, unde mă cunoaşte lumea şi acum dacă mă duc şi că n-am avut ce să fac. A doua zi nu mai aveam oricum de unde să-i iau pe ăia, că nu-i văzusem la faţă pentru că era întuneric şi pentru că erau mulţi.

Lunea, când am venit din nou la şcoală, scandal mare, cu diriginte, cu muistul şi cu noi. Faţă în faţă, îl întreb pe muist:

– Ia zi, de unde mă cunoşti tu pe mine şi ce-au avut ăia cu noi?

– Nu te cunosc, da’ ei nu au avut nimic cu tine. Cu celălalt au avut.

– Bine, atunci de ce au dat ăia în noi, nu tu i-ai adus?

Muistul a continuat să se apere fără argumente, în final să spună, ca şi criminalul din Craiova, că AU VRUT DOAR SĂ-L SPERIE!!! În condiţiile în care colegul ăla al meu a fost călcat în picioare între blocuri, celălalt avea botul făcut praf, iar eu n-am mai vorbit vreo două zile, de gât. Nu i s-a scăzut media, nu a fost exmatriculat, nu a păţit absolut nimic!!!

Poate le va veni mintea la cap tuturor directorilor din licee şi vor lua măsuri împotriva „şmecherilor de cartier” în loc să se ocupe de uniforme şi de alte rahaturi care contează mult mai puţin. Şi poate părinţii vor avea grijă să-şi aştepte copiii când ies de la şcoală chiar dacă sunt în clasa a 12-a şi se consideră că sunt mari, mai ales dacă ştiu că odraslele învaţă în licee cu „şmecheraşi cordiţi”.

PS: Sora elevului ucis cântă foarte frumos. Probabil de acum mai trist:

2 responses to “Violenţa din licee şi măsurile care se iau

  1. @snapto

    Foarte util articolul

    Ar trebui puse afise cat Palatu’ Parlamentului,ca sa nu zica astia ca n-au vazut si nu li s-a zis.

    Atatea experiente am avut si eu cu smecherasi deastia de cartier…care cred ca pot face ei legea si ca li se cuvine totul…dar,m-am facut ca ploua si am strans din dinti.

    In scoli,tot n-or sa se ia cine stie ce masuri…pentru ca nu le pasa…asta e Romania si ar trebui sa ne cam obisnuim cu ideea,sau daca nu,mai vine cate un deasta care sa zica ,,pai daca nu face astia dreptate,apai vin cu 40 de insi peste voi in casa siapai va fac eu legea…”.

    Mult succes in continuare!!

    PS:da,domnisoara canta foarte frumos:D

    Te-am salutat!

    oZz

  2. Doamne…
    E absolut incredibil ce se intampla.
    Spirit ugigas juvenil.Insuflat din toate partile.
    ce lume mai e si asta?!?!

Lasă un răspuns

