Cui să zic „La mulţi ani!”?

Eu nu pot să ţin minte zilele de naştere nici dacă mă ameninţă cineva cu moartea în caz că uit. N-o ştiam bine nici pe-a mea, cred, dacă nu era în ultima zi din martie. Şi mai ştiu când e ziua maică-mii, că e la două zile după a mea (a avut noroc). În rest, mă iertaţi, nu am fost programat să ţin minte zile de naştere!

Am noroc, însă, când e câte o zi de nume, că mai văd o ştire, mai aud la un coleg şi pot să fac şi eu urări la oamenii sărbătoriţi. Mamă, cât de tru! Oricum şi aici am probleme, că uit pe cine cheamă ca pe sfântul respectiv. Îmi aduc aminte că odată era Sf. Alexandru şi am luat agenda telefonului de la început până la sfârşit şi nu se mai termina. Încă o problemă mai am – la Sf. Andrei. Cui zic, frate, urarea când e Sf. Andrei? În clasa a cincea, ca să scap să îi mai zic maică-mii „La mulţi ani!”, am întrebat-o pe profa de religie dacă se pune şi „Adriana” ca fiind sărbătorită de Sf. Andrei. Ghinion pentru ea, cică nu, că există şi Sf. Adrian.

Azi, de exemplu, după ce l-am sunat pe naşi-meu (şi s-a mirat două ore că l-am sunat de ziua lui, e de înţeles), am luat la rând lista de Facebook. Le-am zis şi la ăia pe care nu-i cunoşteam. Să nu zică lumea că n-am bun simţ. Şi până la urmă tot nu ştiu cine se sărbătoreşte azi, în afară de Andrei şi Andreea. Oricum, am timp să aflu până la pensie.

Deci, dacă am ratat pe cineva, să-mi fie cu iertare!

Sursă foto

6 responses to “Cui să zic „La mulţi ani!”?

  1. Eu am aflat anul trecut ca se pune si numele „Andra”, care cica vine de la Andreea.

  2. @Luna: Aoleu… m-ai salvat! :)) Chiar m-ai salvat! Credeam ca vine de la Alexandra.

  3. @Luna
    În România Andra derivă din Alexandra. Se sărbătoreşte de Sf. Andrei doar în Grecia şi alte câteva state de influenţă elenă. Sper să nu greşesc. 😀

  4. @iCs: M-ai terminat… nu mai zic la nimeni, nimic :))

  5. Pai si eu stiam ca vine de la Alexandra. Dar anul trecut am fost la ziua uneia pe care o chema Andra si care insista ca numele ei vine de la Andreea :))

  6. Of, of, ce motive gaseste lumea sa dea petreceri… bine asa :))

Lasă un răspuns

