Geamul din metrou

Geamul este partea cea mai utilă a metroului, exceptând bara de care te ţii, mai ales atunci când te întorci mahmur, de la bere. Geamul metroului îl poţi folosi când te plictiseşti, pe post de oglindă – ori să-ţi vezi faţa şi să te sperii, ori să priveşti călătorii şi să vezi ce face fiecare, fără a te uita direct la ei, ca un ţăran ce eşti. Sau ţărancă, după caz. Când te uiţi la oameni în geam eşti un ţăran mai tandru, mai subtil, mai manierat. Ştiu, îmi place să descriu tipul de ţăran care sunt.

Astăzi, în metrou, eram acelaşi ţăran tandru, care privea ce face fiecare om, fiind cu spatele la ei. Deodată am văzut-o pe ea, stând pe scaun, cu poşeta în braţe, făcând gestul acela, care atrăgea privirile celorlalţi călători. Îi priveam reflexia din geam şi mă minunam. Stătea picior peste picior, obosită sau pur şi simplu sictirită, şi parcă era singură în tot metroul. Parcă era la ea în cameră, ca un copil mic şi nimeni nu o vedea. Continuam să mă uit la ea şi mă minunam din ce în ce mai tare.

Am încercat să mă uit la ea din toate unghiurile. Continua să facă acel gest, iar călătorii continuau să privească tăcuţi. Mă întreb oare ei ce gândeau? Mă uitam la fiecare în parte, în acelaşi geam de metrou şi vedeam pe faţa lor uimire. De fapt puteam să nici nu mă mai uit în geam ca un ţăran tandru. Puteam să mă uit direct în ochii lor, ca un ţăran clasic, oricum ei erau atenţi la ea, care continua să facă acel gest. Acel gest… Care atrăgea atâtea priviri.

Mi-am întors capul şi m-am uitat direct în ochii ei… Păi cât să te scobeşti în nas?!

One response to “Geamul din metrou

Lasă un răspuns

