De ce urâm fotbalul?

Pentru că mereu sunt informat despre subiectul „ce mai e la modă?”, astăzi vorbim despre fotbal. Vorbim despre fotbal pentru că a devenit la modă să urăşti fotbalul. Dacă vrei să fii mişto şi interesant, când auzi de fotbal trebuie să-ţi dai ochii peste cap şi să-ţi arăţi ura faţă de fotbal prin cuvinte gândite şi bine alese, fără prea multe argumente.

Dacă eşti la bere cu prietenii şi deschide unu’ subiectul despre fotbal, trebuie neapărat să i-o bagi pe-aia cu: „Frate, tu eşti prost, ţie îţi place fotbalul?”. Următorul pas este să-l tratezi cu superioritate pe prostu’ care a avut tupeul să pronunţe cuvântul „fotbal”. Spune propoziţiile tipice şi fără argument gen „Fotbalul e un sport fără rost”, „Fotbaliştii sunt manelişti” şi, mai ales, termină cu „Fotbalul… Nişte proşti care aleargă după o minge”. Cu încheierea asta filozofică dai gata pe toată lumea. Dacă sunt şi fete la masă, care n-au văzut în viaţa lor un meci de fotbal cap-coadă, te vor chema până în baie să-ţi arate ceva, de fericire că eşti de acord cu ele.

În general, bărbaţii care urăsc fotbalul, ca şi în cazul femeilor, habar n-au de ce fluieră arbitrul offside şi nici prin gând nu le trece cum se obţine o lovitură de la unsprezece metri. De asemenea ştiu să dea cu piciorul într-o minge de fotbal cam cum ştiu eu să joc rummy. În rest, fotbalul e urât şi e pentru golani! Muie fotbal! Unii dintre ei n-au încercat în viaţa lor să joace fotbal, dar spun că e „nasol frate”. E ca şi cum l-ai întreba pe unu’ de la ţară, care crede că genurile muzicale se împart în trei categorii (manele, muzică populară şi muzică uşoară), ce părere are despre rock. Satana frate! Ai ascultat vreodată, nu te supăra că întreb? Nu, frate, da’ e naşpa!

Şi, în final, e de rahat frate să joci fotbal. Hai, că te uiţi la el e una, dar să şi joci? E de porc rău, rău. Păi, dacă joci fotbal te mişti, faci sport. Sportul e de rahat şi nu e deloc sănătos. Mai bine vezi un film la mol şi mănânci un dublu ciz, la mec!

11 responses to “De ce urâm fotbalul?

  1. http://www.dancianca-92.blogspot.com e blogul meu si sper ca macar asta sa iti lase o impresie ok…avand in vedere ca ptr a posta ceva…muncesc destul..si o fac din pasiune si pentru ca imi place sa scriu!

  2. geronimo

    Ok… Stiu ca voi parea stupid prin revolta mea, dar e cazul sa refulez:
    1- Urasc fotbalul romanesc – Ce plm e cu toti corditii astia la tv, in 90% din timpul stirilor sportive?! Stiri sportive dar e mai mult fotbal. Nu sunt stirile fotbalistice, baaaa!!! ‘tu-va muma-n cur! E SPORT!!! Si de ce atata fascinatie?! Jucatori slabi – avem!; patroni de cluburi, care mai de care mai tampit – avem!; arbitri corupti – avem!; o federatie plina de Corleoni, Nasi si Lupesti lingai – avem!; niste suporteri antropoizi numiti ultrasi si galerii de psihopati – avem!; Si atunci kkt e asa interesant?!
    2- Urasc 99% dintre jucatorii romani. Mi se rupe mie de ce vedete sunt ei. Cu cine s-au mai combinat, pe cine au mai futut, pe unde au mai fost si ce au mai facut… Cui plm ii pasa?! Si mai ales ce relevanta are?! E sport, nu mondenitate!
    3- Desi avem un fotbal de rahat, toti stau si se boldesc la tv ca niste tampiti. Si daca ar face-o la ei acasa n-ar fi nimic… Dar cand e mare derby (mare la figurat, ca vedeam meciuri mult mai palpitante in spatele blocului cand eram pusti) nu mai ai loc pe terase, frate! Sa se uite la meci acasa la ma-sa, ‘tu-i in gat de microbisti, ca n-am iesit sa aud cum o sa Radoi in ate!
    4- Desi suntem nimeni pe lume in acest sport, ii acordam un asa mare interes incat ne doare in cur de altele in care chiar avem rezultate. De exemplu hambalul feminin. Pai da, frate! Acolo zic si eu sa ma entuziasmez. Plus ca e un joc mult mai alert, in care fazele pe poarta sunt la minut. Nu tre sa astept sa se lalaie unii pe un teren kilometric. E ca si cum neo-zeelandezii ar spune: Ce rugby, frate! Lasa-ma in plm sa vad repriza asta de golf!
    5- Urasc atacantii!!! Din rarunchi! Mari vip-uri, frate! Sa ma pupe la slit! Mie imi plac portarii! Pentru mine ei sunt eroii pentru ca atunci cand fundasii dorm pe ei, el tre sa fie pe faza si daca toata echipa lui o da in bara, tot dansul e „cretinul care a luat gol”. Portarul e cel care salveaza echipa.
    6- Fotbalul din alte tari o fi el fain. Dar la cata scarba am adunat fata de blatistii si hotii astia mioritici, sutanti cu spitul in minge, mi s-a acrit. De fapt, ia sa ma mai lase tot mapamondul cu fetishul asta bizar. „Se baga bani multi in fotbal pe plan mondial!” Pai de ce? Ca nu toti sunt niste brazilieni si nici nu e cine stie ce spectaculozitate. Ping-pongul sau basketul pot fi cu mult mai incitante. E o indobitocire in masa, ca orice curent din asta stupid. Si cand ii vad pe suporteri cum sufera pentru echipa lor ma ia sila! Niste cretini. Ei se zbuciuma ca niste pepsi-cola, dau bani pe bilete, pentru galerie, isi cumpara fulare si alte bazaconii, etc, si de fapt sunt singurii care traiesc pentru echipa. Jucatorii fie ca si-o iau, fie ca nu, tot primesc remuneratia. Li se rupe lor de echipa… Se enerveaza doar ultrasii care, fiind pre animalizati, lipsiti de personalitate si indoctrinati in acest spirit de turma, se identifica atat de mult cu „echipa” incat sunt gata sa intre si parnaie la o adica… Ii vandalizeaza masina lui Becali, dar la un protest impotriva guvernului n-ar iesi… Manca-mi-ar limba la papuc de ultrasi paduchiosi!
    Eu cred ca am argumentat bine cele spuse, trecand peste invectivele pline de naduf. Dar nu mai pot nici eu, ‘tu-i pastele ma-sii de sport rege!

  3. @geronimo: De acord, in mare parte. Mai ales la aia cu ultrasii.

  4. Nu-mi este clar cine a scris articolul,o femeie sau un barbat. Pare a avea pareri formate din imaginatie. Ce-i aia ”e la moda sa arati ca urasti fotbalul”? De mic copil am trecut si eu prin experienta jocului asta in curtea blocului. Imediat m-am lamurit cu ce se asociaza acest joc :tupeul, smecheria proasta, ipocrizia, violenta, aroganta, betia si multe alte apucaturi. Baietei pe care-i stiam cumsecade, linistiti (nu prosti) au inceput, la putin timp dupa ce incepuseram sa jucam regulat fotbal, sa aiba un comportament modificat, sa faca glume proaste pe seama – unii pe seama celorlalti si in scurt timp relatiile dintre noi se bazau numai pe garagata stupida, ipocrizie. Majoritatea acelor ”colegi” de bloc si de fotbal sunt, azi, dupa 50 de ani niste perdanti sociali si unii, mai rasariti, mici smecherasi pe la niste firmulite anemice. Eu am renuntat la joaca de-a fotbalul dupa un an si ceva si mi-am dat seama repede ca aveam o aversiune din ce in ce mai mare fata de ”fotbal” Anii care au trecut mi-au intarit convingerea ca lumea fotbalului, cu suporteri cu tot este o lume de de natarai, chiar daca multi dintre suporteri sunt niste oameni realizati. Asa ca ”este o moda sa te dai ca urasti fotbalul” e afirmatie bizara. Niciodata nu am avut o reactie de respingere in public, pur si simplu am evitat sa ajung in intruniri in care stiam ca s-ar aborda acele subiecte. Cam asta.

  5. @mihai: Esti greu de cap… nu, „e la moda sa urasti fotbalul” nu e o afirmatie bizara cand multa lume face asta pentru ca asa fac „ceilalti”. O afirmatie bizara e cand spui ca lumea fotbalului e o lume de natarai, in conditiile in care eu aici am vorbit despre fotbal ca sport, nu despre fotbal ca lume de idioti ragaitori de mici si bere. Oricum, nu stiu de ce ma mai chinui sa-ti explic chestii simple pe care oricum nu le intelegi…

  6. Am uitat sa spun ca am o familie reusita, doi copii realizati in strainatate, fara ajutorul nostru, iar noi, ca parinti, multumiti si in meseriile noastre vocationale. Exista atatea alte preocupari interesante ce tin de sport : bicicleta, inotul, ski-ul, … Fotbalul, cu tot ce inseamna el este un element de viciere sociala care-si pune amprenta dezastruoasa asupra mentalitatii tinerilor care, mai tarziu, in viata, aplica prost si, la randul lor influienteaza mai departe. Chiar acum, cand scriu, la putin timp dupa ce s-a terminat meciul Romania – Bulgaria,in curtea blocului, aceeasi sleahta de ”baietasi” care de vreo 20 de ani ne deranjeaza noptile de vara pana aproape de dimineata, comenteaza – urland – fazele meciului in stilul lor marlanesc. Dintre cei 17 fosti copii, patru sunt patroni, cu masini scumpe, (cu nunti facute cu zarva si lux afisat ostentativ, candva) si nu sunt tigani. Cam asta formeaza fotbalul.

  7. Sunt greu de cap dar te inteleg.

  8. @mihai: OK, tin sa te anunt ca eu si dimpreuna cu prietenii mei, cu care inca mai joc fotbal in fiecare duminica (stiu, gresim grav), ne-am terminat facultati, avem servicii, ne comportam civilizat si lasam si capacul la WC dupa ce facem pis. Deci nu cred ca fotbalul deformeaza chiar asa tare comportamente. Astea tin de educatie, anturaj si altele.

  9. Cred ca am omis sa precizez un lucru; nu urasc fotbalul jucat intre prieteni, oameni cu preocupari normale ci, fobalul institutionalizat cu microbistii aferenti, care fac legea (faradelegea) si in ”fotbal” si in afara lui. In f. mare parte, atitudinea devianta de pe strada isi are radacinile si de acolo…Daca ar fi posibil (o utopie, desigur), as interzice – legal – fotbalul institutionalizat vreo 80, 89 de ani, as intari educatia in toate formele ei si, apoi ne-am mai gandi cum facem. Nu gasesc ca este justificat ca cineva sa isi castige existenta dintr-un joc.

  10. Joc fotbal la ocazie pentru ca miscarea sau fuga este sanatoasa
    Dar statul la TV pe meciuri sunt enervante, plictisitoare pentru mine si nici nu mi-as face lucrul in casa, plus ca tre’ neaparat sa stric banii si pe o beroasa care are neaparat un fotbalist pe eticheta.
    In Romania cu ce ajuta acest sport/sporturi ca romanii n-au bani sa-si plateasca restantele dar sunt la zi cu stirile din sport?

Lasă un răspuns

