Contraatac

De când eram mic şi jucam fotbal în curtea şcolii am apreciat mai mult fundaşii decât atacanţii. Prima şi prima dată i-am apreciat mai mult pe fundaşi pentru că mi se păreau mult mai modeşti decât cei de pe posturile din faţă. Fundaşii mi se păreau mai înţelepţi şi mai maturi în gândirea jocului. Când ne desenam tricourile cu numere şi nume de jucatori pe spate eu nu mă certam cu nimeni, pentru că alegeam să port un tricou cu câte un fundaş, cel mult mijlocaş închizător. Bineînţeles, cearta era pe atacanţi şi mijlocaşi avansaţi.

Mi-au plăcut închizătorii şi fundaşii dintotdeauna. Mereu m-a atras ideea de a închide jocul adversarului şi de a stopa bucuria şi mândria lui. Poate că îmi place ideea asta din cauză că se aseamănă cu întâmplările de zi cu zi. Şi, în întâmplările de zi cu zi, îmi place mult când şi-o iau „smecherii”. Îmi place cum se cred ei superiori şi cum atacă, ca mai apoi să şi-o ia rău pe „contraatac”. Nimic nu se compară cu sentimentul de mulţumire, atunci când l-ai oprit din atac pe atacator.

De-aia nu-mi place Mutu, de-aia nu-mi place Cristiano Ronaldo şi de-aia nu-mi plac mulţi fotbalişti avansaţi. Figuranţilor le place să dea gol şi să se dea în spectacol. Sunt egoişti şi niciodată nu trag pentru echipă. Vor ca lumea să îi adore pentru că au înfipt mingea în plasă. Atacanţii sunt, de cele mai multe ori, ca nişte copii răsfăţaţi – când atacantul ratează, se mai trece cu vederea; dar când a greşit fundaşul toată lumea îl va desfiinţa. De-aia l-am apreciat mereu pe Rădoi, de-aia l-am apreciat pe Chivu şi de-aia l-am apreciat pe Goian.

Dar, bineînţeles, maneliştii îl vor idolatriza în continoare pe acest Lady Gaga român al fotbalului. Vă prindeţi voi care.

Lasă un răspuns

