Clişee idioate: OK

În urma unor articole precum cele cu UGG-uri, bătăile pe H&M şi altele de genul lor, am rămas fără unele pretenare pe feisbuc şi tuităr. Şi am plâns. Am plăns tare, tare. N-am mai dormit noaptea. Urăsc creaturile fără umor şi simţ al acestuia, care se simt jignite de orice glumă şi orice propoziţie în care li se pare că se regăsesc. Drept urmare, mai ofticăm şi pe alţii. Până scrie „zero” la pretenari pe feisbuc, deşi n-are cum, că unii dintre ei sunt deştepţi în cap.

Sunt două cuvinte pe care lumea le consideră adjective supreme: OK şi Super. Azi vorbim despre „OK”. Despre „super”, altă dată. Pe mine mă enervează lumea care vrea să pară interesantă prin clişee. Să fim serioşi, se vede clar când adopţi un limbaj de căcat, cu expresii tipice, ca să pari interesant. Şi mie nu mi se pare că eşti interesant când faci asta. Mie îmi vine să vomit. Pe tine. Şi apoi să te scuip. Nu mi-ar plăcea vizual, dar m-aş descărca.

Lumea foloseşte expresia (cuvântul sau ce căcat o fi, că eu am ajuns să o urăsc din inimă) „OK” în cele mai penibile contexte. E OK să faci nu ştiu ce lucru. Te simţi OK. Melodia nu ştiu care e OK. Până unde poate merge penibilul? Ce s-a întâmplat cu „bine”? Nici retardaţii de străini, pe care îi copiaţi şi le-o sugeţi lingvistic pe unde apucaţi, nu folosesc atât de des şi atât de ilogic expresia OK. Din câte ştiu eu, americanii sau englezii, în mod normal, folosesc OK-ul în semn că sunt de acord cu un anumit lucru. De exemplu: Vrei să mergem în laba cu pretenţii, Kulturhaus? OK, hai să ne gheim!

Dacă eu te întreb cum e o melodie şi tu îmi răspunzi că e OK, eşti cel mai mare penibil din lume. „OK” înseamnă cel mult „bine”. O melodie nu poate fi bine. Ea poate fi bună. Poate fi „good”, dacă vreţi s-o ardem brităneşte şi să fim interesanţi. Dar vi se pare corect să-i copiem pe străini şi să-i copiem greşit şi penibil. Aştept ziua în care expresia „OK” se va introduce în dex, iar copiii vor fi puşi, la şcoală, să alcătuiască propoziţii cu ea:

Mama spală OK. Gigel cântă OK. A venit primăvara şi mă simt atât de OK! E OK să mergi la şcoală. Ana n-are mere OK, dar să-i vedeţi sânii!

4 responses to “Clişee idioate: OK

  1. The Observer

    Trebuie sa recunosc ca ai un blog ‘super ok’, chiar ‘beton’ …armat.:D)) ‘Cheers’ ,in loc de noroc 😉

  2. Pingback: Clişee idioate: Super | snapto.eu

  3. Pingback: Expirat, şanţul corporatiştilor | snapto.eu

  4. Pingback: Pseudointeresanţii engleziţi | snapto.eu

Lasă un răspuns

