Cum ar trebui să arate ştirile despre accidente

De ceva timp nu mă mai uit la ştiri aproape deloc. Poate doar dacă stau întins şi butonez telecomanda la întâmplare mă uit două-trei minute. Prefer să citesc ştirile pe net. Mai un link, mai un blog, mai un site de specialitate. Aşa selectez ce-mi place şi scap de inutilităţi.

Ştirile despre accidente

Nu înţeleg de ce ar interesa pe cineva, vreodată în viaţă, că au murit nu ştiu ce necunoscuţi în diferite accidente. Şi, mai ales, nu înţeleg de ce ar interesa pe cineva cum s-a produs accidentul, în ce stare sunt victimele şi cum au reacţionat apropiaţii victimelor la aflarea veştii. Trebuie să fii masochist ordinar şi cu probleme psihice ca să fii interesat continuu de aşa ceva.

O schimbare în bine ar fi ca toate ştiriile despre accidente să se rezume într-o frază, ceva de genul „Astăzi s-au înregistrat 45 de accidente: 15 pe nu ştiu care autostradă (în care au murit X persoane), 10 în nu ştiu ce oraş (în care au fost rănite Y perosane) şi restul au fost muşcate de câini vagabonzi”. Şi aia e. Nu mă interesează să văd cum plânge lumea la locul accidentului, nu mă interesează cum reacţionează cunoscuţii, nu mă interesează nimic despre ei, pentru că nu vreau să mă deprim.

Dar, din păcate, oamenii sunt o specie de cretini, în limbă după senzaţional, fie senzaţionalul şi cu morţi groaznice. Şi televiziunile profită, la fel cum profită de idioţii interesaţi de divorţurile şi avorturile aşa-ziselor vedete.

Lasă un răspuns

