Einstein, între fizică şi pseudofilozofie

La fizică şi matematică Einstein era geniu. Dar mă enervează când citesc citate de la el. De fapt nu mă enervează, dar mi se par aşa, nişte fraze banale, care par filozofie pentru fete de şcoala generală. Cel puţin astea, pe care le-am citit pe Mediafax. Le aveţi aici, trecând peste faptul că redactorii Mediafax nu ştiu când se pun doi „i” la verbul „a şti”, sau poate Google Translate-ul nu i-a ajutat în mod corect.

Şi să nu ziceţi că spun prostii, să încercăm câteva exemple. Zice aşa Einstein: „Dacă am şti ceea ce facem nu s-ar mai numi cercetare… aşa e?”. Asta e ceva de genul „Dacă am fi sătui n-am mai mânca”. Şi la sfârşit ne şi întreabă dacă e aşa, semn că era sigur pe el de nu mai putea. Mai zice Einstein că „A devenit emoţionant de clar că tehnologia a depăşit umanitatea.” Cu asta dă dovadă de un fantastic spirit de observaţie. Mie mi se pare că am fost mult mai profund când am zis că „Cele mai bune locuri de agăţat (în noaptea de înviere) sunt bisericile.” Restul le citiţi voi de-acolo, dacă sunteţi pasionaţi de citate fără sens.

Lasă un răspuns

