Sportivul şi slăbuţa

Trebuia să pun două articole, însă mi-am dat seama că, pe lângă că ar fi fost foarte scurte, cele două părţi sunt diferite dar parcă au o mare legătură.

Sportivul

Eram în metroul spre Unirii. În general nu stau jos când merg cu transporturile în comun, că n-am de ce. Mă tineam de bară, lângă uşă şi mă uitam prin metrou, de plictiseală. Undeva, în stânga mea, stătea pe scaun un băiat imens, tras la sală ca să zic aşa. Urma staţia Unirii şi sportivul se ridică îndreptându-se spre uşă. Venea aşa nervos că mă gândeam să-mi cer scuze, deşi nu-i făcusem nimic. Se pune în faţa geamului, încordează mâinile pe lângă corp şi îşi priveşte reflexia din geam, ridicând din sprâncene. Ceva de genul „sunt şi eu bine?”. Roteşte încet din corp spre stânga, apoi spre dreapta, în final coborând din metrou. Ieşim amândoi din vagon, iar eu urc pe scări. El aşteaptă la coadă, să urce pe scara rulantă. C-aşa e-n sport…

Slăbuţa

Tot în metroul spre Unirii, în altă zi. Mă ţineam de o altă bară, ca de obicei, să nu-mi pierd echilibrul în timp ce mă uit subtil la ce fac oamenii din jur. Tot în stânga mea, culmea, dar în picioare, pentru că nu erau locuri jos, stau două fete. Una mâncând din nişte covrigi, iar cealaltă mâncând din covrigii primei, cu mare poftă. Urâţele ambele. Supraponderale ambele. Vorbesc destul de tare, dar nu sunt atent la ele, pentru că îmi sună telefonul. Termin de vorbit şi aud, din stânga, un glas revoltat, tare, mormăind cu gura plină: „Ce, fată, ai înnebunit? Şi mâine vrei să stau în picioare două ore, nemâncată, nebăută?”. Lumea râde înfundat, metroul ajunge în staţie. C-aşa e-n… tenis.

Lasă un răspuns

