Bătaie pe Adevărul de Seară

Vremurile comunismului, în care lumea stătea cu orele la cozi interminabile şi se bătea pentru o bucată de carne sau pentru o sticlă de cico, par a fi trecut de mult timp. Cu toate că, dacă ne uităm la felul în care se comportă lumea, vremurile respective par să nu fi apus.

Vremurile comuniste, combinate cu prostia crâncenă a oamenilor, au făcut din aceştia nişte roboţi cu idei fixe, cu instincte animalice şi cu răutăţi inexplicabile. Oamenii au fost obişnuiţi că nu trebuie să rateze nimic din ce e gratis, chiar dacă nu le foloseşte la nimic. Dacă mâine s-ar deschide un magazin care ar vinde „nimic”, oamenii ar forma cozi pe câte două rânduri pentru că, ce dacă nu e nimic? Măcar e gratis. Şi tinerii au moştenit asta de la părinţi. Tineri care n-au capacitatea de a încerca să gândească singuri lucruri atât de simple. Exemplul cu H&M e foarte relevant.

Ieri după-amiază, când am coborât la metrou, la Lujerului, în dreapta mea se formase o grămadă mare de bătrâni şi bătrâne care se împingeau şi se înjurau. Nu înţelegeam ce se dă gratis sau la ce e reducere, pentru că nu se vedea foarte bine pe ce se băteau. Rămăsesem uitat, neînţelegând nimic. Apoi am văzut suportul pentru ziarul gratuit „Adevărul de Seară”. Şi am înţeles tot. Femei şi bărbaţi îşi împarţeau înjurături, coate şi altele pentru a prinde cât mai multe ziare gratuite. După ce fiecare a obţinut ce a putut, bombănind şi înjurând, femeia de la cartele de metrou, aproape strivită de bătrânii flămânzi de hârtii scrise, văzându-mă râmas în loc (probabil şi cu gura deschisă) şi cu o faţă de mirare dusă la extrem, îmi întinde un ziar. O refuz şi îi mulţumesc politicos, îndemnând-o să-l dea bătrânilor, care au luptat. Rămăsesem şocat, neînţelegând de ce se bat oamenii ăia pe lucruri gratuite şi, mai ales, ce or face oare cu ele?

Nici n-am avut timp să mă dezmeticesc bine după întâmplare, că a trebuit să ies de la metrou, la Gorjului. În jurul suportului pentru acelaşi ziar, erau adunaţi vreo 10-15 bătrâni, aşteptând acealaşi lucru: să vină băiatul cu ziarele gratis, ca să tragă o îmbrânceală. Sunt curios la ce folosesc ei ziarele. Ce să faci cu atâtea?

7 responses to “Bătaie pe Adevărul de Seară

  1. Vorbesti, probabil, despre aceiasi oameni care stau la cozi interminabile sa-si plateasca impozitul in prima zi, la prima ora, in conditiile in care exista o perioada de plata de TREI LUNI fara penalitati.
    Vorbesti, probabil, despre oamenii care ameninta ca suna la politie pentru ca un cuplu tanar si-a permis sa se aseze pe iarba intr-un parc.
    De ce te mai mira?!

  2. snapto! cum adica ce sa faci cu atatea ziare?! stergi geamuri cu ele maica… impachetezi salamul si arunci cateva in baie in caz ca ramai fara hartie igienica… vai, vai, vai… pai eu trebuie sa te invat! data viitoare fii pe faza… mai multe ziare, mai multe sanse de castig 😀

  3. dar stituatia asta e asa de pe cand eram si eu in cls a 10-a, acum 5 ani. Cand mergeam la liceu la piata romana stateau mosii si se injurau si se bateau la cutiile de langa trecerea de pietoni de la mcdonalds, ca cine va fi primu sa ia teancu de 20-30 de ziare (Compact mi se pare ca era pe atunci).

  4. @octavian: Da, Compact era. Si eu auzisem ca mai asteapta mosii, dar nu-i vazusem sa se bata pe ele la propriu…

  5. Prindeau pe mana 30 de ziare si treceau pe la fiecare apartament din bloc sa le imparta la vecini! =))

  6. pe la noi prin Zalau inca nu am vazut asa ceva…dar pentru toate este un inceput 🙂

  7. Pingback: Ce s-a întâmplat pe www.snapto.eu în 2011 | snapto.eu

Lasă un răspuns

