Cum îţi dai seama că eşti stresat

Astăzi cred că am făcut un studiu, fără să vreau. Practic am făcut un studiu involuntar. Cred că am întrecut şi grupurile de cercetători de la nu ştiu care universităţi, care descoperă diferite chestii penibile, care nu interesează pe nimeni. Astăzi am aflat cum îţi poţi da seama că eşti stresat şi, mai ales, cât eşti de stresat, „pe măsuratelea” cum se zicea la mine în spatele blocului: Când urci în metroul greşit, fără să te întrebi dacă e bun.

Întâmplarea pe care facem studiul de caz:

Sunt atât de praf cu creierii încât, deşi ştiam că primul metrou care vine nu-mi e bun, m-am urcat în el când a venit, fără să gândesc ce fac. Şi mi-am dat seama abia după două staţii când am auzit pe cineva care ţipa în telefon că e în metrou, la Petrache Poenaru şi m-a scos din meditare. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost „cum morţii mă-sii sunt eu la Petrache Poenaru când eu mă duc spre casă şi, mai ales, cum nu mi-am dat seama de la staţia trecută?”.

Şi acum, că avem datele problemei, putem măsura gradul de stres. E clar că eşti stresat maximum dacă n-ai habar în ce metrou eşti şi unde te duce, deşi mergi zilnic pe acelaşi traseu. Contează însă câte staţii mergi ca boul/vaca, până să-ţi dai seama că te deplasezi în altă direcţie decât trebuie. Şi câte staţii ai mers greşit, ăla e gradul de stres. Deci gradul de stres este egal cu numărul de staţii merse în direcţia greşită. În cazul meu e „doi”. Recunosc, eu am trişat puţin pentru că l-am auzit pe ăla care vorbea tare la telefon. Punctul iniţial – Eroilor.

Pe sistemul „te iubesc până la stele şi înapoi”, eu sunt stresat până la Petrache Poenaru şi înapoi.

5 responses to “Cum îţi dai seama că eşti stresat

  1. :))) marfa! dar daca eu nu merg cu metroul, cum masor? ca sunt si eu praf cu nervii de la cap, dar cred ca intr-un grad mult mai mare decat al tau, ca daca m-as urca in metrou, nici unde sa cobor n-as sti, deci as merge maxim :)))

  2. Vai, Dan… :)) cum sa faci asta? :)) mi s-a intamplat si mie acum o luna si eram cu o bere la bord pe stomacu gol .. si atunci am mers o statie… adica pana la izvor si atunci mi-am dat seama ca vazusem pe metrou cand m-am urcat ca nu era pt destinatia corecta, dar eu m-am urcat deci poti masura cu metroul nu numai stressul ci si gradul de betie. Corect? 😕

  3. @cristina: trebuie sa mergi cu metroul, altfel n-ai cum sa stii gradul :)) cred ca se pune si la alte transporturi…

    @Elia: buna observatie! :))

  4. Daniel, te mancam daca nu postezi si tu articole mai des 😛

  5. Deocamdata nu prea e timp. Dar revin in curand.

Lasă un răspuns

