Şi piţipoancele citesc… câteodatată

Ora nouă şi ceva seara. Păşesc în metrou, uşor obosit, şi îmi găsesc loc într-un colţ. După prima staţie, o don’şoară în tricou roz urcă la bordul navei de corporatişti munciţi şi se aşază lângă colţul meu. Deloc vesel ce-i drept. Îmi plac unghiile ei şi mă uit subtil, din când în când. Scoate telefonul, sigur scump, şi îl butonează. Nu mă mai uit la unghiile ei pentru că ar putea interpreta că îi citesc mesajele.

După încă o staţie se aşază pe un loc liber, din faţa mea şi se uită în jur să vadă dacă e admirată. E genul de piţipoancă pseudoinabordabilă, ca să forţez, dar care abia ar aştepta să fie băgată în seamă sau să i se dea atenţie. Se plictiseşte, cum e şi normal, că doar nu poate admira peisage prin geamul metroului şi de numărat cabluri precis nu-i arde, pentru că număratul e plictisitor dacă nu include bancnote. Scoate din geantă o cărticică deja deschisă şi răsfoieşte puţin. Rahat! îmi zic, asta citeşte şi altceva în afară de etichetele de la genţile pe care le poartă. Mă gândesc ce gen i s-ar potrivi şi îmi sare gândul la poveşti siropoase pentru femei, de cine ştie ce scriitoare submediocră. Dar, oricum ar fi, mă mir ca prostu’ în gândul meu: bă, asta chiar citeşte!

Îmi captează atenţia şi mai tare şi încep să mă gândesc la cum o fi ea de fapt şi cum mi-am făcut eu în cap o idee greşită despre ea. La urma urmei parcă îi stătea bine citind. Dar plictiseala o trădează din nou şi închide cartea. Văd coperta şi citesc în slow motion şi cu gura căscată, ca în filmele cu suspans: „Bancuri cu şi despre poliţişti”.

Am înţeles atâtea… Şi asta în doar trei staţii de metrou.

4 responses to “Şi piţipoancele citesc… câteodatată

  1. Ce tare :)), cand te asteptai si tu sa vezi ca are o carte pe care o citeste…pac, Bancuri cu Politisti :))

  2. …da, dar mai rar!

  3. Citest… dar mereu raman la prima pagina, cea de facut poze.

  4. Pingback: Ce s-a întâmplat pe www.snapto.eu în 2011 | snapto.eu

Lasă un răspuns

