De ce nu îmi plac cadourile

Când vine vorba de cadouri nu-mi place nici să ofer cuiva dar nici să mi se ofere. Nu am reuşit să mă împrietenesc cu ideea cadourilor şi nici nu cred că mă voi împrieteni vreodată.

Conform DEX-ului „cadou” înseamnă „obiect primit de la cineva sau oferit cuiva în semn de prietenie, atenție„.  Şi serios că nu mi se pare în regulă să-ţi arăţi prietenia prin cadouri şi nici măcar atenţia. Dacă vrei să arăţi că îmi eşti prieten, hai să facem lururi frumoase sau amuzante împreună. Iar atenţie, mulţumesc, dar n-am nevoie de atenţie decât atunci când aş vrea să mă asculţi şi eventual să înţelegi ce vreau să spun. Prefer oricând astea două în locul cadourilor.

Un alt motiv pentru care nu-mi place să primesc cadouri ar fi că îmi place să-mi cumpăr singur ce am nevoie, mai ales dacă nu e ceva foarte scump şi îmi permit să-mi cumpăr. Dacă cevaul ăla e mai scump decât îmi permit iar cineva mi-l face cadou, iar nu e bine, pentru că o să mă simt prost pentru că a cheltuit atât şi urăsc situaţiile de gen. De asemenea urăsc din inimă replicile de rahat „vaaai, da’ chiar nu trebuia!”, „vai, dar cum, e plăcerea mea, nu trebuie să te simţi prost”. Astea se fac între oameni între care există o relaţie mai îndepărtată. Dacă îmi eşti prieten mi-ar plăcea să evităm astea.

Şi să ofer cadouri aproape tot din aceleaşi motive nu îmi place. Nu prea înţeleg ideea de cadou. Şi nu ştiu dacă e corect „nu înţeleg ideea”, cred că mai corect ar fi să spun că nu îi văd rostul. De obicei cadourile se fac pentru impresie sau pentru „să nu zică ăla că nu i-am făcut”. La cumpărat cadouri nu mă pricep nu pentru că sunt oligofren ci pentru că aproape orice cadou mi se pare o porcărie.

Dacă totuşi ar trebui neapărat să accept cadouri, aş prefera ca măcar să fie amuzante, pentru că îmi place să râd. Şi dacă nu ştii ce ar putea să mă amuze pe mine şi ce fel de umor prefer, atunci nu ştiu cât de prieten îmi eşti. Şi dacă nu prea îmi eşti aşa bun prieten, pentru ce îmi mai faci cadouri? că parcă asta arătai prin dăruitul lor în stânga şi în dreapta. Sunt pentru eutanasierea cadourilor!

Lasă un răspuns

