Sclavele meltenilor de oraş

Ies de la metrou şi încerc să mă autoapăr de frig, pentru că, da, la minus multe grade chiar trebuie să te autoaperi, din instinct măcar. Îmi trag fermoarul până sus, îmi bag mâinile în buzunar, îmi trag gâtul în jos şi încerc să nu alunec pe gheaţa de sub zăpadă. În faţa mea e un cuplu care merge cam dezordonat, probabil iarna i-a luat prin surprindere (în februarie) şi el se chinuie, în nişte încălţări de vară, să nu îşi rupă gâtul. Îi fuge piciorul dar se ţine de ea, înjurând. Repetă scena de vreo două ori, iar la un moment dat îşi aduce aminte de ceva:

– Să-mi aduci aminte să-mi iau ţigări! Dacă nu, te trimit pe tine…

– Da, cum să nu? Şi aşa mă trimite maică-ta în fiecare seară, după opt, să îi iau ceva de la magazin. Nu mă mai duc nicăieri, să-ţi aduci aminte să-ţi iei! se apără fata, sperând că boul, pe care îl ţine să nu cadă, nu o să uite.

– Lasă că te duci tu, că nu mori până jos!

Îi depăşesc uşor şi traversez, sperând ca boul ăla să cadă până ajunge acasă şi eventual să uite să-şi ia ţigări. Nu o să înţeleg niciodată cum poate o fată cu două mâni şi două picioare să stea cu unul care se comportă cu ea ca şi cum ar fi o sclavă. Fata de care vorbesc era tânără, urâtă nu era, putea să meargă şi să vorbească. Şi totuşi o lua ăla la mişto. O lua la mişto unu’ pe care îl bate anotimpul. Şi toate astea pentru că ea nu îşi pune niciodată întrebarea aia de care eu am mai vorbit: de ce? De ce stă cu ăla?

Mie câteodată chiar îmi pare bine când văd că femeile îşi distrug viaţa căsătorindu-se cu melteni care le bat, le înjură şi le umilesc. Îmi pare bine pentru că gândirea de tipul „să intru în rândul lumii” le grăbeşte şi le forţează să se căsătorească cu primul gibon ieşit în cale şi eventual să toarne un plod fără viitor. Meriţi să păţeşti toate astea dacă eşti atât de limitată şi te panichezi că o să rămâi nemăritată.

2 responses to “Sclavele meltenilor de oraş

  1. Sunt prima data la tine in vizita si nu imi dau seama daca esti femeie sau barbat. Dupa cum l-ai si facut ”bou” pe individ, as zice ca femeie , dar dupa cum nu iti aduci aminte cum e sa fii indragostita (chiar si de un bou) ,sa te simti prinsa in…capcana din care uneori ai vrea sa scapi dar ti-e frica ca vei ramane ranita si singura , as zice ca poti fi si barbat. Ei pleaca mai usor si lasa in urma cu mai multa usurinta .
    Mai tarziu voi mai reveni sa citesc si alte articole, poate ma lamuresc :).Sper ca nu te-a suparat comentariul meu .

  2. pai precum scrie la rubrica ‘ contact’ e Daniel, deci baietel.
    pai stii de ce? 40 % din populatia masc. e de tipul lui, 10% sunt tot astfel de boi, dar care sunt asa de comozi ca se multumesc cu mama pe post de sclava, 20% viseaza a fete care sa arate ca Brigitte Bardot la 30 de ani sa aiba casa si bani si sa fie gospodine, iar 30% au ramas pe la tara.
    parerea mea

Lasă un răspuns

