De ce îmi place folkul

Îmi place muzica folk pentru că de cele mai multe ori e simplă şi sinceră. Mie aşa îmi plac şi oamenii, aşa îmi place şi muzica.

Îmi place că folkiştii zic şi ultima literă dintr-un cuvânt. Şi mă enervează faptul că nu toţi soliştii cântă cuvântul întreg. Melodia are text pentru a-l cânta, prin urmare pronunţa. Zi cuvântul până la capăt, nu-mi strica finalul versului pentru că te grăbeşti! Când solistul cântă şi ultima literă din cuvânt îmi transmite siguranţă, îmi transmite că el chiar crede ce spune, îmi transmite că e sigur că ăla e cuvântul pe care trebuia să-l cânte şi nu l-a încurcat cu altul din greşeală.

Muzica folk nu este „muzica aia pentru bătrâni”, cum o descriu indivizii care n-au mers niciodată în viaţă la un concert folk, să simtă atmosfera, să asculte liveul, să trăiască starea. Folkistii sunt oameni care poate transmit cel mai mult şi sunt probabil mult mai aproape de public în comparaţie cu ceilalţi muzicieni. De-aia plec de la concertele lui Mircea Baniciu ca şi când aş pleca din casa unui înţelept, care mi-a povestit, a glumit şi m-a făcut să uit că există răutate, prost gust, mândrie, frustrare şi alte lucruri atât de nesemnificative, dar atât de importante pentru unii.

Chiar se poate să te simţi „cel mai bogat din lume când nu ai niciun ban”.

Lasă un răspuns

