Pseudointeresanţii engleziţi

http://embed.trilulilu.ro/muzica-diverse/cheloo-in-zgomot-de-masele-supte

Metroul e o sursă de inspiraţie pentru povestit întâmplări, pentru observat idioţi, pentru a fi la curent cu moda şi în general cu orice. Adică dacă vrei să fii la curent cu orice, e de ajuns să mergi cu metroul.

Astă-seară, în timp ce stăteam sprijinit de uşa metroului, aşteptând să mă ducă dracului odată acasă (mă rog, aproape acasă), am avut plăcerea să asist la conversaţia dintre doi băieţi, care vorbeau tare spre foarte tare. Nu contează ce vorbeau, oricum nu asta e interesant, dar la un moment dat unul dintre ei povestea ceva, după care s-a oprit. Moment în care celălalt a concluzionat:

– Pula mea, anyway… o să văd.

Parcă am auzit vocile tuturor hipsterilor engleziţi. Un cor de băşinoşi parcă mi-a cântat în urechi, în engleză, la unison şi pe mai multe voci. Mă mir cum la hipsteri engleza nu e prea mainstream. Nu o să înţeleg niciodată expresiile în engleză, folosite într-un dialog dintre doi români care comunică în limba română. Am mai zis asta pe aici, pentru cine mă citeşte de mai mult timp, dar simt nevoia să o repet ori de câte ori aud ceva asemănător. Pentru cititorii mai noi, am mai zis şi aici, şi aici, şi aici.

Mă gândesc că ar fi mişto să mă prefac că nu înţeleg ce zic oamenii care folosesc expresii sau cuvinte în engleză atunci când le folosesc într-un dialog cu mine. Zice omul o expresie în engleză, pac îl opresc: nu te supăra, nu ştiu ce înseamnă cuvântul pe care l-ai folosit. Cred că ar fi sub centură. Şi ca să nu ziceţi că-s eu ăla nebun, care e Gică Contra şi anti-tot, gândiţi-vă care e logica atunci când foloseşti cuvinte sau expresii englezeşti atunci când porţi un dialog în limba ROMÂNĂ? Vă zic tot eu: niciuna. Şi acum, pentru cei care folosesc limbajul rom-glezesc, gândiţi-vă de ce folosiţi asta şi încercaţi să fiţi obiectivi. Cred că o să vă dea cu rest.

7 responses to “Pseudointeresanţii engleziţi

  1. o sa-ti dau un singur exemplu de utilitate a romglezei: intr-un sms e mai simplu sa scrii „call me” decat „sunati-ma”. folosesc romgleza cand imi vine la indemana ca sa par funny. mi se pare cool sa spui „sweet”, nu „ce dulce e!”. anyway, ai prins ideea.
    :)))))))

  2. Eh, cand le zici pur si simplu sa glumesti sau sa faci misto e alta poveste, eu ma refer la aia care sunt total seriosi. Cum era tipu’ din metrou de exemplu. 😀

  3. Cum putem cantari seriozitatea sau caterinca cu care este folosit englezismul?… Sunt de acord cu tine, de multe ori e un moft, o fitza, dar vrem nu vrem isi fac loc in limba. Unii le folosesc la misto, altii se iau chiar in serios si se cred „cool”, cert e ca procesul nu poate fi oprit. Sunt gata sa pun pariu ca si tie ti-a mai scapat cate o expresie in engleza.

  4. Pingback: 5 certitudini #2 | snapto.eu

  5. Unforgiven

    Parerea mea (daca tot ma simt) e ca-i vina globalizarii. Vedem ca peste tot in lume se vorbeste engleza si o preluam, la inceput voluntar, apoi fara ca macar sa sesizam.
    Nu o data mi s-a intamplat sa ma surprind zicand expresii gen „omg” din prea multe auzite. In plus, sunt de acord si cu ce s-a zis mai sus, multe cuvinte suna de zeci de ori mai bine in engleza. De exemplu, porecla mea… cum ar fi fost sa ruinez melodia celor de la Metallica, traducand titlul in romana?
    Banuiesc ca trebuie sa-mi accept soarta, sunt vazuta drept o neinteresanta amatoare de cuvinte englezesti, dar asta e, „shit happens”, pardon, „rahaturile se intampla”. :-„

  6. Nu e vorba de porecle si de alte chestii minore. Ma refer la exagerari in discutii. :d

  7. Unforgiven

    Stiu, sau mai bine zis, banuiam.
    Oricum, prin comentariul meu am incercat sa respect tema (una din ele) blogului: „pamfletuim, radem si glumim”. 😀

Lasă un răspuns

