Locaţia snobilor

Cu toate că îşi doresc asta din inimă, unii oameni chiar nu înţeleg că nu vor fi niciodată interesanţi copiind expresii şi comportamente de la alţi oameni.

Eu, când folosesc des un cuvânt, am obiceiul de a mă informa cu privire la cuvântul respectiv. Şi nu fac asta din plictiseală. Fac asta pentru că mi se pare normal să am habar dacă ce folosesc atât de des este şi corect. Dacă greşeşti de câteva ori e omeneşte, dar dacă îţi faci din asta un obicei eşti nesimţit. E ciudat să foloseşti „să aibe” în fiecare zi şi să nu te întrebi dacă nu cumva forma corectă e „să aibă”. O să-mi spuneţi „bine, mă, că ai venit tu, Pruteanu reîncarnat, să ne arăţi că eşti deştept şi că ştii gramatică!”. Şi nu e adevărat. Asta nici nu mai ţine de gramatică. Ţine de cât te doare pe tine în dos că foloseşti zilnic un cuvânt greşit.

Aşa se întâmplă cu „locaţie” – Un cuvânt care, săracu, înseamnă „chirie” sau cel mult „loc din memoria unui calculator„, dar pe care toată lumea îl foloseşte cu sensul de „local” sau „loc”. Şi dacă vin acum şi spun că lumea distruge limba română din cauza englezei, o să-mi ziceţi că exagerez. „Location” din engleză nu înseamnă locaţie în niciun dicţionar. Cel puţin eu aşa am verificat. Dar ţinem cu orice preţ să ne englezim, că sună cool. Am ajuns să facem asta involuntar şi să ne supărăm când cineva ne atrage atenţia, în loc să-i mulţumim.

PS: Poza nu are legătură cu articolul, dar n-am găsit alta mai bună.

PS2: Nici n-am căutat.

3 responses to “Locaţia snobilor

  1. Poza are legatura cu „locatia” :))

  2. Locatie inseamna chirie. Am vazut insa in DEX’09 ca apare si un alt sens: ,,loc precis, determinat”.

  3. Limba este un organism viu, se transforma permanent. Daca un cuvant este folosit gresit de un procent insemnat de vorbitori, acel cuvant va intra in limba cu sensul folosit de acestia. A se vedea evolutia cuvantului „prost”, de exemplu. E adevarat ca aceste modificari de sens iau nastere uneori si din nestiinta vorbitorilor.

Lasă un răspuns

