Iris – Final şi un nou început

Mi-a plăcut mult trupa Iris şi încă îmi mai place, doar că în ultimul timp am ascultat-o foarte puţin. Şi pentru că ştiu melodiile lor pe de rost, aproape în totalitate, dar şi pentru că nu poţi asculta aceleaşi albume la nesfârşit. Oricât ţi-ar plăcea nişte albume, la un moment dat mai vrei şi altceva. Nu sunt neapărat pentru scoaterea unui album în fiecare an, dar din când în când ar mai merge ceva proaspăt.

Nu sunt de acord cu părerile celor care spun că Iris nu trebuie să mai cânte, ba că sunt bătrâni, ba că nu mai pot, ba că ar trebui să lase alte trupe mai tinere să cânte. Ghiciţi ce! E loc la cântat pentru toată lumea, nu îi ia nimeni locul nimănui. Iar dacă nu îţi mai place Iris, eşti liber să nu îi mai asculţi. Deci, de unde atâta revoltă pe trupele vechi?

Mi-a displăcut însă, în ultimul timp, la Iris, faptul că alegeau să cânte la toate grătarele organizate de nu ştiu care partide politice, împreună cu trupe de dance de doi bani. Unde s-a dus spiritul rebel, de rock, cu care obişnuia Iris să apară? E adevărat şi că ultimul album mi s-a părut slab, făcut pentru radio şi ca să mai vândă cât de cât.

Revenind în prezent, Cristi Minculescu a ales să nu mai cânte în Iris. Decizie „şoc”, dacă ar fi să vorbim în termeni de tabloid. Şoc în primul rând pentru că nimeni nu se aştepta la o aşa decize din partea lui Cristi, care era întotdeauna optimist că povestea Iris va merge mult mai departe decât este în prezent, chiar şi atunci când stătea foarte rău cu sănătatea. Motivele nu le ştie nimeni clar. Avem doar câteva delcaraţii oficiale: una din partea lui Nelu Dumitrescu (el zice că nu prea era mulţumit financiar, dar C. Minculescu spune că s-a înţeles greşit), una din partea soţiei lui C.M. (ea spune că pur şi simplu nu mai are chef să cânte) şi una din partea lui C. Minculescu (el spune că sunt mai multe lucruri mici, acumulate). Cea mai credibilă mi se pare cea din urmă, iar motivele n-ar trebui să ne intereseze.

Una peste alta, Iris s-a ales cu un nou solist: Toni Şeicărescu de la Direcţia 5. Mi s-a părut o alegere perfectă pentru că T. Şeicărescu este un solist tânăr, cu o voce potrivită mănuşă pe rock. Normal că stilurile celor doi sunt total diferite şi normal că Iris se va schimba radical, dar cu siguranţă Iris nu se va schimba în rău. Iar eu sunt foarte curios să-i aud cu noul solist.

One response to “Iris – Final şi un nou început

  1. Pingback: Iris cu Toni Şeicărescu | snapto.eu

Lasă un răspuns

