Iris cu Toni Şeicărescu

Iris a schimbat solistul. De la Cristi Minculescu (cel care pentru fani este o legendă şi simbol Iris) la Toni Şeicărescu, o voce proaspătă, perfectă pentru rock. Dacă am socoti lucrurile obiectiv, rezultatul ar fi unul foarte bun, o schimbare perfectă. Dacă am socoti lucrurile cu nostalgie şi fără să ne deschidem mintea, Iris nu mai are cum să meargă mai departe, pentru că orice solist ar veni, nu ar fi C. Minculescu. Dacă ţinem cont că trupa Iris are în spate câteva zeci de ani de activitate, cred că ar trebui să acceptăm orice schimbare de componenţă.

Piesele noi

Am ascultat cele două piese noi, cu T. Şeicărescu la voce, Vis cu stele respectiv Inocenţa ta. Mie mi se par exact în stilul Iris din 2012. Piese mai de radio, comerciale cât de cât din punct de vedere al sunetului şi nu prea comerciale din punct de vedere al versurilor. Pe mine mă plictiseşte genul ăsta de piese şi aş vrea ca venirea lui T. Şeicărescu să aducă un stil proaspăt de rock.

Prestaţia live

Am urmărit pe YouTube (la o calitate video/audio nu prea bună, dar decente pentru a-mi face o părere despre cum sună noul Iris) o parte din concertul pe care Iris l-a susţinut în Călan, cu T. Şeicărescu la voce, şi mi s-a părut ceva bun. Toni cântă piesele vechi Iris exact aşa cum erau ele, dacă nu mă înşel păstrează şi tonalităţile originale. Este clar că e alt timbru, alt stil, altă personalitate; prin urmare cei doi vocali nu pot fi comparaţi. Am compara un măr cu o pară şi n-ar merge, pentru că sunt fructe diferite, amândouă bune dar cu gust diferit.

Părerile oamenilor

Oamenii normal că sunt împărţiţi în două tabere: cei care înjură noul solist şi cei care sunt de acord cu noul solist. Şi nu cred că e vorba despre a fi de acord cu schimbarea. E clar că Iris are o faţă nouă iar tu, ca ascultător, ai dreptul să nu îţi placă şi să nu mai asculţi trupa sau ai dreptul să îţi placă şi să asculţi în continuare. Nu îi înţeleg pe cei care comentează şi sunt nemulţumiţi că T. Şeicărescu nu e ca Minculescu.

În loc ca oamenii să ia Irisul de acum ca pe o formaţie nouă, care cântă şi melodiile vechi Iris, ei se aşteaptă ca noul Iris să fie exact ca vechiul Iris. Să presupunem că Toni ar putea să-l imite perfect pe Cristi. Nu cumva am avea imitaţie şi nu originalitate?

3 responses to “Iris cu Toni Şeicărescu

  1. noroc cu tine ca mi-ai scos in cale link-ul. merci. mie mi se pare o cantare „corecta”, vorba ta, va fi un nou iris. nu e nici mai rau, nici mai bun, e pur si simplu altceva. ce, la cargo n-a fost la fel?

  2. Cargo a fost un caz fericit! Sunt sigur ca alegerea lui Toni a fost una inspirată, asa sunt eu, mai optimist din fire. 🙂

  3. @Marian B.: La Cargo a fost exact aceeasi poveste, doar ca difera actorii si Iris e mult mai cunoscuta (la fel si C. Minculescu).

Lasă un răspuns

