Discuţia din lift

Nimic nu e mai jenant decât momentul în care mă întâlnesc cu oameni la lift şi sunt nevoit să împart cu ei aceeaşi cutie.

Am început să fiu paranoic. Mă uit în spate cu o faţă de psihopat, mă asigur că nu e nimeni, intru în scară şi trântesc uşa, să fiu sigur că s-a închis şi că dacă cineva apare din spate nu o să aibă timp să intre până chem eu liftul.

De cele mai multe ori am ghinionul ca liftul să fie la ultimul etaj. Înjur în gând şi, cu aceeaşi faţă de criminal panicat, aştept cu nerăbdare cutia minune care mă va duce la al cincilea etaj. Singur. Indicatorul arată „0”, semn că liftul a ajuns la parter. Se aude clinchetul cum că pot să deschid uşa liftului. Şi se mai aude un clinchet, pe care îl urăsc. Uşa scării se deschide iar eu aştept politicos persoana care intră, ţinând uşa liftului şi gândindu-mă că trebuie să fac o conversaţie de rahat pe care, normal, o urăsc, de-aia am devenit paranoic şi încerc să mă asigur că o să fiu singur în lift.

N-ai ce să vorbeşti cu oamenii cu care te întâlneşti la lift. Ori sunt moşi senili, care îţi pun cele mai penibile întrebări din lume şi trebuie să dai un răspuns magic, care să îi mulţumească. Ori sunt vecini cât de cât mai tineri cu care n-ai vorbit în viaţa ta şi nici măcar nu ştii dacă să le zici salut sau bună ziua. Ori sunt necunoscuţi la care mintea mea bolnavă reacţionează ciudat, abţinându-mă cu greu să nu râd isteric, de faţă cu ei, la ce idei cretine mă lovesc. De exemplu, eram odată în lift, pe la vreo zece jumate seara, cu o studentă care stătea cu chirie, iar în minte îmi venea cum ar fi, în liniştea aia, noi doi, unul lângă altul, respirând acelaşi aer, să o întreb:

– Şi, te fuţi?

Altă dată eram în lift cu un bărbat exagerat de serios, cu ochelari şi cu un diplomat în mână, aceeaşi linişte, acelaşi aer respirat, unul lângă altul. La ăsta mă gândeam cum ar fi, în aceeaşi linişte, să-l întreb:

– Nu vă supăraţi, d-voastă v-aţi băşit?

http://embed.trilulilu.ro/muzica-diverse/parazitii-omul-din-lift

Lasă un răspuns

