Criticii de nimic

Există o specie de oamenii care au impresia că se pricep la orice şi că sunt deţinătorii adevărului absolut. Şi mulţi dintre ei fac pe criticii. Spun că „fac pe” pentru că în realitate ei sunt mult prea proşti ca să fie critici.

Urasc criticii. Criticii de nimic sunt ăia care îşi dau cu părerea despre orice faci tu, în general fara a avea una pertinentă. Dacă te caci, vine el si iti zice că te-ai căcat strâmb, că trebuia să te caci din alt unghi.

Ce îi dă de gol pe papagalii cu pretenţie de fini observatori ai tuturor lucrurilor care există şi se întâmplă? Faptul că nu au argumente clare. Ei au păreri bazate pe nimic. Şi, culmea, cu „nimic” nu poţi să argumentezi. Mă enervează la culme argumentul de genul „tu nu faci bine lucrul ăla pentru că nu se face aşa” sau „tu nu te-ai îmbrăcat bine pentru că nu se îmbracă aşa”. Să mori tu? Eşti atât de închis în propriile păreri încât ai uitat că unele lucruri sunt absolut discutabile şi fiecare le face după cum îi place. Decât să te caci în ce face sau cum se comportă cineva, mai bine încearcă să înţelegi.

De exemplu, acum vreo lună, un individ comenta pe YouTube, la un video al meu, în care cântam împreună cu nişte prieteni, între două beri, la cineva acasă. Omul era revoltat că eu cântam versurile de pe o foaie, că nu se vedea tipa care fredona melodia cu noi şi că piesa e complexă dar noi am cântat-o prea simplu. Ce spirit critic trebuie să ai încât să critici distracţia unor oameni pusă pe YouTube? Nu că m-ar deranja o părere scrisă pe net, ba chiar am vazut comentariul după o lună de la scrierea lui, dar nu pot să nu mă mir de prostie. E ca şi cum ai critica nişte copii care se joacă tenis, că nu lovesc mingea cum trebuie sau că joacă prea simplu.

Mai sunt criticii de îmbrăcăminte, care mi se par homosexuali care nu recunosc. Se îmbracă ei într-un fel şi cine e altfel nu e corect îmbrăcat. Dar despre modă şi despre de ce o urăsc am mai scris, iar despre cover-uri chiar vreau să scriu (cât de mult îmi plac, de ce îmi plac, cum îmi plac, cum trebuie să fie cover-urile şi cum nu trebuie să fie). Dar asta într-un articol viitor, când facem rost de timp şi chef, îmbinate.

Lasă un răspuns

