Martie, euforie, ipocrizie

De când am început să ignor lucrurile care nu îmi plac, primăvara a început să nu îmi mai fie chiar atât de antipatică. Şi când spun că am început să ignor lucrurile care nu îmi plac, mă refer la lucrurile care se întâmplă primăvara, nu la anotimp.

Şi dacă ar dispărea şi euforia asta dusă la extrem şi entuziasmul prostesc, ambele etalate pe Facebook, primăvara ar fi chiar drăguţă. Sunt sătul de fazele de genul „- Ninge! – Da? Dă-mi link să văd!”. Nu mă deranjează că oamenii se bucură de venirea primăverii, mă deranjează felul în care se întâmplă. Ţigăniile alea cu poze cu mărţişoare, în care îţi „tăguieşti” prietenii, nu sunt deloc chestii drăguţe. Prima dată pentru că toată lumea face asta şi a doua oară pentru că nu aşa îţi arăţi sentimentele faţă de prieteni, fie ei şi virtuali.

Alte chestii deranjante sunt statusurile pline de entuziasm în care lumea vesteşte că primăvara a început. Da, ştim toţi asta şi te credem pe cuvânt că te bucuri. Nu eşti special dacă ne anunţi brutal şi cu multe semne de exclamare. Bucură-te subtil sau fă o poză sinceră peisajului din faţa ta! Durează mai mult timp până o încarci pe Facebook dar nu amplifici ţigănia deja existentă.

Altfel spus, mărţişoarele nu îmi trezesc niciun sentiment şi nu mă mişcă absolut cu nimic, mai ales că sunt chestii pe care lumea le oferă doar de dragul evenimentului sau dintr-o oarecare obligaţie. Şi să nu-mi spună cineva că nu e aşa, că nu am văzut oameni care să ofere mărţişoare în noiembrie. Nu mi se pare că eşti nesimţit dacă nu simţi să oferi mărţişoare şi mi se pare egoism faptul că aştepţi ca cineva să ofere.

Lasă un răspuns

