Sunt nesimţit că-ţi fac un bine

Dacă ai păreri sau observi nişte lucruri de bun simţ pe care oamenii nu vor să le respecte, aceştia te vor considera nesimţit. Cumva eşti nesimţit că vezi şi, mai ales, că spui ce ai văzut.

Dacă îţi atrag atenţia, indirect, vorbind la general, că nu ştii să scrii sau să vorbeşti corect, ar trebui să îmi mulţumeşti pentru că ţi-am semnalat acest lucru şi nu vei fi nevoit să cazi în penibil şi cu alţi oameni care vor observa gravele tale probleme, dar de care nu îţi vor spune în faţă (sanchi, din bun simţ) şi de care vor râde, în spatele tău, împreună cu alţi oameni.

Dacă îţi atrag atenţia, tot indirect, vorbind la general, că nu te speli, asta nu înseamnă că am ceva cu tine. Asta înseamnă că ţi-am atras atenţia că faci ceva greşit, de care poate nici nu ţi-ai dat seama, dar care e deranjant pentru ceilalţi şi, indirect, pentru tine. Şi toate astea nu le observ doar eu, pentru că sunt un fin observator şi pentru că iau seama. Nu! Toate astea le observă toată lumea, doar că nimeni nu ţi le spune.

În general oamenii se supără pentru că le atragi atenţia când fac ceva greşit. Se supără şi te cred nesimţit şi răutăcios. Eu îmi cer scuze pentru câteva lucruri care îmi vin acum în cap şi pentru care unii mă consideră nesimţit că le observ:

  • Îmi cer scuze că sunt nesimţit pentru că porţi TU pantaloni scurţi, până sub cur, deşi eşti grasă şi ai celulită;
  • Îmi cer scuze că sunt nesimţit pentru că scrii TU filozofii pe Facebook dar pui virgulă între subiect şi predicat şi scrii „să fii” cu un singur „i”;
  • Îmi cer scuze că sunt nesimţit pentru că miroşi a sconcs dar TU nu faci duş zilnic;
  • Îmi cer scuze că eşti dobitoc!
2 responses to “Sunt nesimţit că-ţi fac un bine

  1. nu stiu sigur, dar mi se pare ca am citit undeva ca in codul manierelor elegante se spune ca e interzis sa corectezi un om cand face greseli de exprimare in vorbire. pe undeva iti inteleg punctul de vedere si cred ca l-as fi impartasit, dar afland cele de ti le-am spus, acum ma abtin. oricum, daca le spui ca si unde gresesc, ti-i faci dusmani, asa ca poate ca e mai bine sa ii lasi in durerea lor.
    nu stiu sigur daca m-as simti confortabil sa mi se atraga atentia in public cand fac vreo gresala, dar stiu ca mi-as dori sa mi se spuna, eventual discret, cand gresesc.

  2. Nu, ca nu e cazul sa atrag cuiva atentia direct, in public sau ceva, ca nu-s chiar atat de rautacios. Dar sunt unii care, daca vorbesti despre ceva la modul general, si se simt cu musca pe caciula, se supara ca ai avut tupeu sa aduci asta in discutie, ca si cand ai fi spus ceva gresit si ofensator.

Lasă un răspuns

