Iron Maiden – istoria s-a repetat

Au trecut cinci ani (fără câteva zile) de când Iron Maiden a concertat ultima dată în București. Atunci am așteptat ziua concertului cu sufletul la gură, acum am fost cât de cât entuziasmat că revăd, după cinci ani, trupa pe care mă mândream că o ascult. După cum am mai spus, nu mai sunt de mult timp fan al muzicii cu monștri și draci. Și asta nu cred că e din cauza vârstei sau pentru că au trecut vremurile liceului când eram rebelul neînțeles ci doar că, pur și simplu, simt să ascult altceva acum.

2008-2013

Revenind la concert, nu pot să nu fac o comparație cu cel de acum cinci ani, doar nu le-am văzut degeaba. O să încep cu prețul biletelor care acum mi s-a părut foarte scump: în anul 2008 am dat 75 lei pe un bilet la Gazon B iar acum am dat 170 lei pe un bilet la Normal Circle (cel mai ieftin). Distanța am impresia că a fost cam aceeași și totuși am dat cam de două ori și ceva mai mult pe bilet. În anul 2008, dacă transformăm jetoanele în lei, o bere costa 5 lei; acum o bere a costat 7 lei, deci și aici mai scump. În ciuda prețurilor ridicate și a faptului că Iron Maiden a mai fost în România, și nu numai o data, a fost lume multă la concert. Am înțeles că au fost peste 15000 de spectatori, iar având în vedere că e un concert heavy-metal zic eu că e un număr mare. Spectacolul aș spune că a fost cam la același nivel, foarte bun de fiecare dată.

Organizarea

Menționez că mi-am cumpărat bilet de la locul concertului, fără nicio problemă, fără să stau la coadă. De asemenea nu am stat la coadă nici la intrare. Jetoanele valorau 7 lei, orice produs era un jeton (hot-dog, bere, suc, apă). Faza amuzantă e că jetoanele erau roz la un concert heavy-metal. Magazinele erau peste tot în jurul mulțimii dar făceau față cam cu greu. Am observat că unii au fost nemulțumiți de cozi, mie mi se pare că a fost doar vina spectatorilor, cozile formându-se din cauza numărului mare de oameni care își luau câte un produs. Vrei să nu se formeze cozi imense sau să nu fii nevoi să stai la coadă? Atunci cumpără-ți de la început cât știi că ai nevoie. Mi se pare prostie să-ți iei o bere, apoi să îți amintești că îți este foame și vrei hot-dog, după care mai vrei o bere și încă una și în final să te plângi că se mișcă încet vânzătorii. Și chestia asta e valabilă pentru toate concertele.

Concertul

Când am ajuns eu, a început să cânte Vodoo Six pe care nu îi mai auzisem niciodată, nici live, nici înregistrat. Nu prea le-am dat atenție dar mi s-a părut că sunetul a fost foarte bun, spre deosebire de cel al formațiilor românești pe care le-am auzit în Piața Constituției, la care cu greu înțelegi ce cântă. Se vede când o trupă cu atitudine urcă pe o scenă, Anthrax reușind să capteze atenția publicului și să îl aducă mai aproape. Și la ei sunetul mi s-a părut foarte bun, lucru care m-a bucurat pentru că dacă formațiile din deschidere se aud foarte bine, e clar că formația principală o să fie cel puțin la fel ca sunet. A venit și un cover după AC/DC – piesa T.N.T. pe care publicul a primit-o cu mare plăcere.

Despre Iron Maiden ar fi cam degeaba tot ce aș povesti, așa că încerc să fiu scurt. Iron Maiden e pentru pasionații de rock, e pentru nostalgici și copiii lor, e pentru elevii care studiază chitara electrică. Pare pentru toată lumea, dar chiar nu e. Nu prea are rost să povestești despre un asemenea concert unui om care nu e din „peisaj”, de-asta nici nu am vorbit nimănui despre asta. Solourile de chitară, decorurile, publicul și tot spectacolul nu se pot povesti. Ele se simt acolo, mai ales dacă le înțelegi.

foto: infomusic.ro

Lasă un răspuns

