Roșia Montană și protestatarii „bengoși”

Mie mi-e foarte clar că oamenii protestează împotriva proiectului RMGC pentru că au motive. Dacă proiectul RMGC se aprobă înțeleg că turismul din acea zonă, cât o fi el (dacă este), cam dispare. Înțeleg de asemenea că ne extrag străinii aurul și ne dau și nouă o mică parte din el, să nu avem vorbe, probabil pentru că noi nu suntem în stare și am înțeles că am cam fi datori. Mai înțeleg și că se folosește cianura, o substanță foarte dăunătoare omului și mediului.

În principiu sunt de acord că lumea protestează. Foarte bine, frate! Ai un punct de vedere, bazat pe argumente și crezi că se face o nedreptate în țară, ești liber să protestezi. Mă deranjează însă agresivitatea unora dintre protestatari. Și, în mare parte, agresivitatea asta vine din ideea de „Uitați-vă la mine cât de tare sunt că protestez și cât mă interesează pe mine problemele țării”. Mi se pare penibil să fii agresiv cu cei care nu protestează, pe sistemul „Cine nu protestează cu noi, dușman ne este!”. De asemenea mi se pare penibil să faci propagandă și să încerci manipularea oamenilor cu filmulețe false, cu povești false și în general cu informații false. Dacă vrei într-adevăr să fii corect, atunci adu argumente corecte și reale, fără a te folosi de metode extreme pentru a convinge oamenii că e ca tine.

Mă mai deranjează protestatarii agresivi (și prin agresivitate înțeleg de la postarea în mod constant a articolelor de propagandă pe Facebook și până la agresivitatea propriu zisă) care fac asta doar pentru popularitate și pentru a da bine în fața prietenilor. Dacă îți dai check-in la prostest, ca să vadă prietenii cât ești de tare, îmi pare rău, ești cam hipster și meriți o flegmă. Unii dintre ei, săracii, nu știu nici în ce județ se află Roșia Montană, dar mor de gât cu oricine nu protestează cu ei. Alții nu știu nici să pronunțe numele localității, spunând „Roșia Montana” și nu Roșia Montană”, probabil din cauza lui Tony Montana, dar sunt primii la prostest. Sau nu știu nici ce monumente naturale există acolo, vezi Remus Cernea care s-a făcut de râs pe la Antena 3. Dacă nu știi despre ce e vorba, e mai bine să taci din gură și să asculți, iar apoi, dacă ai înțeles cu adevărat despre ce e vorba, te mai gândești dacă să fii un dur protestatar.

De hipsteri sunt sătul, de oameni „cool” la fel. În rest, pentru oamenii care au ieșit, au protestat civilizat, cu argumente și fără a fi agresivi și propagandiști, dacă există, respect!

One response to “Roșia Montană și protestatarii „bengoși”

  1. Pingback: Câteva idei despre scandalul cu maidanezi | snapto.eu

Lasă un răspuns

