Ipocriții de metrou

Firea proastă a omului este să apară înțelept în fața celorlalți prin clișee groaznice. Clișeul cel mai des întâlnit cred că este acela cum că pe vremea respectivului nu era așa, sau că acum nu știu cât timp nu era așa, sau că nu știu ce nu mai e ce a fost. Și e de căcat să spui astea doar de dragul de a spune ceva, mai ales că 90% din cazuri sunt inepții.

În ultima perioadă văd că apar din ce în ce mai multe poze cu oameni care stau cu telefoanele în mână în timp ce călătoresc cu metroul, făcându-se mișto și arătându-se cu degetul, că ia uite dom’le cât de rău am ajuns, stă lumea cu telefoanele în mână în loc să citească, sau să nu stea, sau să orice.

Și mi se pare ipocrizie gravă. Ultima speță de prefăcătorie. Mă întreb ce e greșit în a sta pe net sau a te juca, în timp ce mergi cu metroul. Mi se pare chiar în regulă să faci asta. Ai niște timp în care, în loc să te uiți la cablurile din tunelul metroului sau să te holbezi la oameni ca țăranul, alegi să îți folosești telefonul. Aș vrea să îmi explice un înțelept din-ăsta, ce e greșit în asta. Da, înțeleg să te declari scârbit de faptul că te duci cu prietenii într-un restaurant și în loc să vorbiți între voi, umblați toți pe telefoane. Dar nu înțeleg mirarea ăstora înțelepți ai curului pentru faptul că îți folosești telefonul într-un moment în care te plictisești.

Mai sunt ăia care spun că, vai, de ce nu citește lumea în metrou sau în transportul în comun în general. Pentru că așa vrea, să nu citească în zgomot, cu întreruperi și incomod. Poate vreau să citesc acasă, întins. Dar, vai, ce interesant, o poză din metrou în care lumea umblă pe telefoane în loc să se uite unii la alții în timp ce se aude zgomotul metroului. Haideți să ne declarăm scârbiți de acest fapt! Lumea ne va aprecia!

2 responses to “Ipocriții de metrou

  1. cred ca e prima data cand sunt partial de acord cu tine.
    nu spun ca e gresit sa stai pe telefon cand mergi cu metroul sau cu altceva, dar uita-te putin in jurul tau, vezi cati oameni stau cu telefonul in mana? incredibil de multi. pe mine asta a ajuns sa ma obsedeze si implicit sa ma enerveze. telefonul e molima.
    am avut o perioada lunga in care n-am mai mers cu mijloacele de transport in comun. cand am reluat asta, am constatat cu uimire cat de bine imi face sa ma uit la oameni, chiar ca taranca, asa. n-am explicatii pentru asta, dar parca statul numai pe telefon ne dezumanizeaza, ne salbaticeste, uitam sa ne mai uitam unii la altii.

  2. Cristina, vorbeam strict de perioada de timp in care mergi cu metroul, nu in general. E strict alegerea omului ca vrea sa isi foloseasca timpul umbland pe telefon, mai ales daca e singur si nu isi ignora partenerul de calatorie.

    Pe mine unul nu ma intereseaza ce fac oamenii din metrou atat timp cat nu ma deranjeaza cu ceva. Si eu chiar nu sunt cu telefonul, prefer sa ma uit dupa gagici, ca sa folosesc un limbaj mai de coltul blocului. Dar nu mi se pare deloc situatie diferita intre un om care citeste o carte (poate e proasta, poate e buna) si un om care se distreaza jucandu-se candy crush pe telefon (sau citind un ziar, blog, banc).

Lasă un răspuns

