Ca și ignoranță sau în calitate de snob

Această scriitură aș vrea să o adresez în primul rând acelora care au pretenția că nu sunt agramați și că au opinii, mai mult sau mai puțin publice. În al doilea rând o adresez agramaților care sunt conștienți că au probleme cu limba, alta decât cea din interiorul cavității bucale, dar care nu recunosc, însă măcar nu fac pe lupii moraliști. Nu o adresez agramaților convinși, pentru că ei oricum nu înțeleg, oricum nu au nicio șansă, deci nu sunt ținta. Cu ăia chiar nu am nimic și nu mă interesează pentru că suntem cu totul din alte filme.

Se întâmplă că băieții de la Taxi au scos o melodie, „Ca și” pe numele ei, foarte drăguță, cu mesaj clar, de bășcălie și de hazul necazului. Și prima dată când am auzit-o m-am gândit să o distribui pe Facebook, să asculte lumea, să facă haz de necaz și să învețe ceva din ea, ba chiar să își corecteze expresiile greșite și de bun simț. Dar apoi m-am gândit că nu o să o asculte nimeni. De ce ar asculta prostul o melodie care sună banal „Ca și”, de la o trupă care n-a scos niciun hit gen Morena, Marabu, Yamasha și alte capodopere? „Nu e caterincă, frate!”

Așa că m-am gândit să scriu ceva, că prostul reacționează la titluri și dă click, că e curios. O melodie pe care o distribui nu va fi ascultată, că nu știu eu cu muzica. Un titlu cine știe unde duce? E mai misterios. Așa că, poftiți, dragilor din cele două categorii menționate în începutul scriiturii, ascultați versurile și încercați să înțelegeți „ce-a vrut să zică poetul”. Știu că unora vă e greu, unii dintre voi vă veți da seama că  faceți greșelile de acolo și cu toate astea le veți păstra în vocabular, ca să evitați cacofonii și pentru că oricum așa se exprimă toată lumea. Măcar pe asta cu „ca și” dacă o rezolvați și tot e bine.

Și un bonus înainte de melodie: http://snapto.eu/2008/12/02/ca-si-turma-suntem-cool/

Lasă un răspuns

